Του Στρατή Μαζίδη
Τα παλιά χρόνια οι στολισμοί ήταν απλοί και συνήθως περιορίζονταν στα σπίτια και τα καταστήματα, με τα φώτα να αντανακλούν τη γιορτινή διάθεση. Στη συνέχεια, οι πόλεις άρχισαν να προχωρούν σε μεγαλύτερους και πιο εντυπωσιακούς στολισμούς. Ιδιαίτερα σε αστικά κέντρα, τα φωτεινά στοιχεία και οι στολισμένοι χώροι γίνονται πόλοι έλξης για τις οικογένειες και τους επισκέπτες, ενισχύοντας την τουριστική αξία της πόλης και ενθαρρύνοντας τις τοπικές επιχειρήσεις.
Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κατά την εορταστική περίοδο δεν είναι μόνο ευκαιρίες για ψυχαγωγία, αλλά και για ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Οι κάτοικοι μιας πόλης, ανεξαρτήτως ηλικίας ή υπόβαθρου, έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κοινές δραστηριότητες και να μοιραστούν χαρούμενες στιγμές.
Ωστόσο τα παραπάνω αποτελούσαν άγνωστες έννοιες για την Αγία Παρασκευή. Μπορεί στο παρελθόν να μη χαρακτηριζόμασταν για την οικονομία μας σε διάφορους τομείς, αλλά σε ό,τι είχε να κάνει με την ψυχολογία και ψυχαγωγία του συνόλου, δεν κάναμε ποτέ το βήμα παραπάνω. Άλλοτε σιδερένια κι άλλοτε φτωχά δέντρα που τα έπαιρνε ο αέρας συνοδεία εκδηλώσεων με επαναλαμβανόμενους πρωταγωνιστές και κοινό.
Φέτος η κατάσταση ήταν διαφορετική. Η πόλη στολίστηκε και στολίστηκε όμορφα. Είδαμε φωτάκια ακόμη και στην Ευεργέτου Γιαβάση. Στον κεντρικότερο δρόμο της πόλης, τη λεωφόρο Μεσογείων υπήρχε ένα άλλο χρώμα.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι εκδηλώσεις δίνουν μια δυνατότητα στους δημότες να συναντηθούν και να ψυχαγωγηθούν ποιοτικά στην πόλη τους. Πχ οι παιδικές παραστάσεις και δραστηριότητες ενισχύουν το πνεύμα της εορτής και μετατρέπουν την πόλη σε έναν προορισμό για όλες τις οικογένειες. Ας μη μας διαφεύγει πως για πολλές πόλεις, η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μια χρυσή ευκαιρία για τουριστική ανάπτυξη, πχ η Δράμα με την Ονειρούπολη ή τα Τρίκαλα.
Οι τοπικές επιχειρήσεις συνήθως παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην οργάνωση των εκδηλώσεων. Συχνά συνδιοργανώνουν δραστηριότητες ή προσφέρουν ειδικές προσφορές και εκπτώσεις κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Τι μπορεί να γίνει στην Αγία Παρασκευή προς αυτή την κατεύθυνση;
Κι έπειτα πρέπει κάποτε να αποφασίσουμε. Δε γίνεται τη μια χρονιά να διαμαρτυρόμαστε για τον φτωχό στολισμό και τις ξανά μανά ίδιες εκδηλώσεις και την επόμενη να μας ενοχλεί το κόστος. Ένας συνεργάτης σε μια εταιρεία που εργαζόμουν συνήθιζε να λέει στους εργοδότες όποτε κατσούφιαζαν με το ύψος κάποιων προσφορών, ότι φτηνό και καλό δε γίνεται. Ούτε είναι σωστό να βάζουμε στο ίδιο καζάνι ανόμοια πράγματα, πχ εκδηλώσεις και καθαριότητα. Δεν καλούμαστε να διαλέξουμε το ένα ή το άλλο. Αυτό συνεπάγεται έκπτωση. Θέλουμε και τα δύο.
Στην περίπτωσή μας, υπάρχουν πράγματα που πρέπει να ξαναδούμε; Φυσικά. Εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο. Πχ την επόμενη χρονιά ο ανάδοχος θα πρέπει να ανταποκριθεί καλύτερα όταν κάτι καίγεται και χρειάζεται αλλαγή. Ενδεχομένως θα πρέπει να αναζητηθεί μια άλλη λύση για την στήριξη των φωτιστικών στην Αγίου Ιωάννου. Επίσης το δίκτυο πρέπει να αναβαθμιστεί ώστε να σηκώνει όλα τα φωτάκια της Μεσογείων, αν και αυτό δεν αφορά το Δήμο. Η πραγματοποίηση περισσότερων εκδηλώσεων στις συνοικίες της Αγίας Παρασκευής είναι ακόμη ένα ερώτημα. Το πως θα προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους επισκέπτες είναι ένα άλλο. Η δημιουργία ενός μεγάλου χριστουγεννιάτικου πάρκου στο Σταύρος Κώτσης με στόχο να καταστεί η Αγία Παρασκευή προορισμός μιας χριστουγεννιάτικης βόλτας για μια οικογένεια, είναι κάτι που μπορεί να μπει στο τραπέζι; Υπάρχει δυνατότητα απόκτησης ιδιόκτητου στολισμού που να μπορεί να απογραφεί - ασφαλιστεί - συντηρηθεί - αποθηκευτεί σωστά ή η μίσθωση αποτελεί καλύτερη λύση;
Ωστόσο για να μπορείς να θέσεις ερωτήματα ώστε να βελτιώσεις τις επιλογές σου, πρέπει να τολμάς και να δοκιμάζεις.