Υπάρχουν άραγε έστω 20 μέτρα να περπατήσεις σαν άνθρωπος στη Μεσογείων;

Ανέκδοτο με τρεις λέξεις: Βαδισιμότητα στη Μεσογείων

Η βαδισιμότητα στον πιο κεντρικό και βασικό δρόμο της πόλης της Αγίας Παρασκευής είναι μια άγνωστη έννοια. Άγνωστη για τους πεζούς που ταλαιπωρούνται, τους όποιους οδηγούς και καταστήματα που δε σέβονται, τους εκάστοτε πολιτικούς άρχοντες που δεν είχαν διάθεση να ασχοληθούν.

Του Στρατή Μαζίδη

Χρόνια τώρα συζητάμε για πεζοδρόμια αλλά πάντα αφήνουμε εκτός κάδρου τη λεωφόρο Μεσογείων [με την οποία τουλάχιστον εμείς έχουμε ασχοληθεί κατ' επανάληψη στο παρελθόν]. Ένας δρόμος που οδηγεί σε σειρά υπηρεσιών και καταστημάτων που όμως δεν περπατιέται με τίποτε. 

Το κολάζ των φωτογραφιών είναι χθεσινό χάρη σε οδηγούς που κοιτούν τη βολή τους και πεζούς που προσπαθούν να φτάσουν στον προορισμό τους προσέχοντας παράλληλα μην πέσουν σε κανένα αυτοκίνητο, μην πέσει πάνω τους κάποιους που θέλει να σταματήσει ή μην τυχόν σκοντάψουν σε κάποια από τις αμέτρητες παγίδες που κρύβονται στις πλάκες των πεζοδρομίων.

Ακόμη και σε καταστήματα που υπάρχει διαθέσιμος υπόγειος χώρος στάθμευσης, μερίδα των πελατών τους προτιμά να καβαλήσει το πεζοδρόμιο, μη τυχόν και χάσει 3-4 λεπτά παραπάνω με το μπες - βγες στο γκαράζ.

Ωστόσο η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι καμία Δημοτική Αρχή από όσες πέρασαν, δεν ενδιαφέρθηκε για τον πεζό. Ακόμη και όταν υπήρχε Δημοτική Αστυνομία, η κατάσταση ήταν ανυπόφορη.

Όταν γράφαμε να βάλουν κάγκελα, η απάντηση ήταν ότι "δεν μπορούμε να κλείσουμε τις πρασιές". Και ποιος το λέει αυτό; Η πρασιά είναι ακάλυπτος χώρος, δεν αποτελεί εξ ορισμού γκαράζ. Οι θέσεις στάθμευσης προβλέπονται στις άδειες της πολεοδομίας, υπόκεινται σε φόρους κ.ο.κ. Ας κληθούν καταστήματα κι επιχειρήσεις να παρουσιάσουν τα σχετικά έγγραφα και εφόσον πράγματι διαθέτουν θέση/εις στάθμευσης, να την οριοθετήσουν, να τη σηματοδοτήσουν και να μεριμνήσουν ώστε το πεζοδρόμιο να παραμένει ελεύθερο.

Όπου πάλι δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, αντί να κάνουμε τα κορόιδα, ας φροντίσουμε να προστατευτούν οι πεζοί. Επιπλέον είναι και θέμα ισονομίας. Δε γίνεται κάποιοι να πληρώνουν για τις θέσεις στάθμευσης και άλλοι να εκμεταλλεύονται το "δε βαριέσαι".

Επίσης υπάρχουν σημεία όπου δε χρειάζεται να ζητηθούν στοιχεία και έγγραφα. Πχ μπροστά από τα αθλητικά καταστήματα, γνωστό ζαχαροπλαστείο στο ύψος της Αιγαίου Πελάγους, στην στάση του λεωφορείου λίγο πιο πριν [και αλλού] οι πρασιές έχουν υψομετρική διαφορά από το πεζοδρόμιο και το οδόστρωμα. Ποιος λοιπόν μας εμποδίζει να διασφαλίσουμε τη σωματική ακεραιότητα των πεζών; Στο ερώτημα, τι θα γίνουν τα αυτοκίνητα, η απάντηση είναι απλή. Αυτό είναι ζήτημα όσων θέλουν για όλες τους τις δουλειές να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο. Οι πεζοί, πολλοί εκ των οποίων παιδιά, ηλικιωμένοι, μητέρες με μωρό στο καρότσι, δεν πρέπει να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα.

Παλαιότερες Δημοτικές Αρχές, όπως αυτές που επέτρεψαν το μπάχαλο πάνω στην κεντρική πλατεία Αγίας Παρασκευής να εξελιχθεί σε καθεστώς, δεν ασχολήθηκαν με το θέμα. Ίσως δεν ήθελαν να φανούν δυσάρεστες σε κάποιους, δυσαρεστώντας όμως τους δημότες εκείνους που περιδιαβαίνουν καθημερινά την πόλη. Και όπως φάνηκε, οι πεζοί εκτός από ψυχή έχουν και ψήφο. Αν η σημερινή Δημοτική Αρχή θέλει να βάλει σε μια τάξη την Αγία Παρασκευή, η Μεσογείων αποτελεί ιδανικό πεδίο δράσης.

Νεότερη Παλαιότερη