Πριν από περίπου 11 μήνες παρουσιάζαμε στους αναγνώστες την ανεξήγητη αλλά και δαπανηρή μίσθωση τον Οκτώβριο του 2022 ενός ακινήτου 586,10 τμ μαζί με 6 θέσεις στάθμευσης στη λεωφόρο Μεσογείων από το Δήμο Αγίας Παρασκευής έναντι 2.500 ευρώ το μήνα για δέκα χρόνια [2022-2032].
Του Στρατή Μαζίδη
Εν ολίγοις ο Δήμος Αγίας Παρασκευής συμφώνησε να πληρώσει 2.500*12*10 = 300.000,00 ευρώ για δέκα χρόνια στα οποία δεν έχουμε συμπεριλάβει την προβλεπόμενη αύξηση του ενοικίου ούτε το κόστος της μετατροπής της αίθουσας σε λειτουργικό χώρο, κάτι που σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων θα είναι ένα σεβαστό εξαψήφιο ποσό.
Η εισήγηση για την ενοικίαση του χώρου έγινε το Δεκεμβρίου του 2021 από τον τότε αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών, κ. Σάρκουλα σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως ο δήμος είχε άμεση ανάγκη για την εύρεση κατάλληλων χώρων για τη στέγαση υπηρεσιακών μονάδων του αλλά και των δημοτικών παρατάξεων.
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την εισήγηση του αντιδημάρχου και δύο από την έναρξη της μίσθωσης ο Δήμος Αγίας Παρασκευής έχει πληρώσει μέχρι στιγμής 60.000,00 ευρώ για να ενοικιάζει επί του πρακτέου ένα κλειστό ακίνητο. Και εδώ προκύπτουν κάποια σοβαρά ερωτήματα, ορισμένα εκ των οποίων είχαμε θέσει και πέρυσι, δίχως φυσικά να λάβουμε απάντηση:
- την εποχή που συμφωνήθηκε να ενοικιαστεί το ακίνητο [Δεκέμβριος 2021] τα έργα της ανέγερσης του νέου Δημαρχείου είχαν μόλις ξεκινήσει και προχωρούσαν κανονικά. Θεωρητικά ήταν εντός χρονοδιαγράμματος και αναμενόταν μερικούς μήνες μετά τις δημοτικές εκλογές του 2023, να έχουν ολοκληρωθεί. Συνεπώς με ποιο σκεπτικό μισθώσαμε ένα χώρο για 10 χρόνια, όταν, με τα τότε δεδομένα, καλώς εχόντων των πραγμάτων μετά από 2-3 χρόνια θα μας ήταν άχρηστος; Ακόμα και με τα σημερινά δυσοίωνα δεδομένα που το δημαρχείο παραμένει μία τρύπα ενώ θα έπρεπε λογικά να έχει ολοκληρωθεί, πάλι το πιο πιθανό σενάριο από την στιγμή που η νέα ηγεσία της Περιφέρειας σε συνεργασία με τη σημερινή Δημοτική Αρχή έχει βρει τη λύση και ο νέος εργολάβος αναμένεται να εγκατασταθεί στις αρχές του 2025 είναι μέχρι το 2032 να έχει αποπερατωθεί.
- πόσο... "άμεση" ήταν η... "ανάγκη" όταν από τότε αποφασίστηκε η μίσθωση του ακινήτου μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία απολύτως εργασία ώστε να είναι έτοιμος για χρήση; Πού στεγάζονται όλο αυτό το διάστημα οι υπηρεσίες οι οποίες επρόκειτο να εγκατασταθούν στο ακίνητο; Καθώς τελικά αυτές οι υπηρεσίες κάπου κάπως στεγάζονται και λειτουργούν, χρειαζόμαστε πράγματι το χώρο; Αφού έκαναν υπομονή τόσα χρόνια, ας κάνουν ακόμη 2-3, μέχρι να ολοκληρωθεί το Δημαρχείο.
- με ποιο σκεπτικό ενοικιάσαμε ένα χώρο που δεν είναι λειτουργικός; Δεν έπρεπε να έχουμε συνυπολογίσει το κόστος των αναγκαίων εργασιών, να είναι άμεσα διαθέσιμα τα απαιτούμενα χρήματα και να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες; Βάσει ποιου σχεδίου κινηθήκαμε;
- αν πάλι υπάρχουν άμεσες ανάγκες γιατί δεν αξιοποιήθηκε / αξιοποιείται το ακίνητο του πρώην ΟΑΕΔ στη λεωφόρο Μεσογείων που έχει περιέλθει στο Δήμο Αγίας Παρασκευής; Για ποιο λόγο να μισθώνουμε ξένο ακίνητο όταν έχουμε δικό μας;
- ο νόμος μπορεί να προβλέπει τη δημιουργία γραφείων παρατάξεων. Γιατί όμως πρέπει οι δημότες να αναλάβουν και αυτό το κόστος; Για ποιο λόγο πχ μια παράταξη των 851 ψήφων, που εκπροσωπεί το 0,00851% των 100.000 κατοίκων να δικαιούται γραφείο; Σε κάθε περίπτωση οι επικεφαλής των παρατάξεων, φαντάζομαι πως θα συμφωνούσαν να εξοικονομήσει ο Δήμος αυτό το ποσό και να αναπλάσει πχ δύο - τρεις μικρές πλατείες, να φτιάξει δύο νέες παιδικές χαρές ή ένα-δύο-τρεις ακόμη χώρους με όργανα γυμναστικής, να αναπλάσει πεζοδρόμια και ούτε λίγο, ούτε πολύ να ρίξει τα χρήματα στην καθημερινότητα. Αν κάποιος θέλει γραφεία, μπορεί να κάνει μια βόλτα στην πόλη για να βρει ένα ακίνητο. Άλλωστε όλοι όσοι ασχολούνται με τα κοινά, λένε ότι θέλουν να προσφέρουν, όχι να τους προσφέρουν.
- Σε όλες τις σοβαρές συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων, υπάρχει σαφής αναφορά για τη δυνατότητα πρόωρου τερματισμού της. Η δική μας τι προβλέπει;