pixabay / yogendras31 |
Του Στρατή Μαζίδη
Το θέμα είχε περάσει από τη Δημοτική Επιτροπή και το πρόγραμμα πέρασε προχθές από το Δημοτικό Συμβούλιο με ευρύτερη πλειοψηφία καθώς υπερψήφισαν οι παρατάξεις της "Πόλης μας" και της "Νέας Αρχής".
Η ποικιλία του προγράμματος των εκδηλώσεων [Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων] απευθύνεται σε όλα τα γούστα και τις ηλικίες ενώ - επιτέλους - γνωστά και ποιοτικά ονόματα θα δώσουν το "παρών". Θεατρικές παραστάσεις (αλλά και μεγάλες παραγωγές), παιδικό θέατρο, συναυλίες, μουσικά αφιερώματα αλλά και νοσταλγικές επιστροφές στην ελληνική ποπ των αρχών της δεκαετίας του 1990 συνθέτουν το πρώτο νέο πολιτιστικό εγχείρημα του Δήμου Αγίας Παρασκευής.
Πρεμιέρα με μελοποιημένη ποίηση των Γιάννη Μπέζου και Ναταλίας Τσαλίκη στα πλαίσια του Open Air Deree που περιλαμβάνει ακόμη δύο θεατρικά, "Η πόρνη από πάνω" (με την Κατερίνα Διδασκάλου) και τις "Ικέτιδες". Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω παραστάσεις καθώς επίσης το έργο "Κατά φαντασίαν ασθενής" θα έχουν αντίτιμο 10 ευρώ, το οποίο είναι αισθητά μειωμένο σε σχέση με άλλους δήμους, πχ οι "Ικέτιδες" στο Κηποθέατρο Παπάγου-Χολαργού είχαν είσοδο 25 ευρώ αφού η παραγωγή απλά ενοικίασε το χώρο και ο τοπικός Δήμος δεν επιχορήγησε τρόπον τινά μέρος του κόστους.
Το 10ημερο της Βιβλιοθήκης ενσωματώνεται στο Φεστιβάλ, αφού 10 από τις 27 εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στον κήπο της περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων θεατρικές παραστάσεις (Δεσποινίς Μαργαρίτα), παιδικό θέατρο, αφιέρωμα στο Νίκο Γκάτσο και βραδιές βιβλίου.
Στο μουσικό κομμάτι, ξεχωρίζει το αφιέρωμα στο Γρηγόρη Μπιθικώτση στην κεντρική πλατεία Αγίας Παρασκευής όπου θα τραγουδήσει ο γιος του αλλά και στον Γιώργο Ζαμπέτα από τη Φιλαρμονική του Δήμου Αγίας Παρασκευής.
Επίσης έχουμε ένα ταξίδι στη δεκαετία του 1990 με τις συναυλίες της Πωλίνας μαζί με τον Κώστα Μπίγαλη και της Σοφίας Αρβανίτη με την Μπέσυ Αργυράκη στην κεντρική πλατεία.
Άλλη μια συναυλία που ξεχωρίζει είναι εκείνη των Βαρδή - Βαρθακούρη.
Επιπλέον ένα stand up comedy θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Πάρκο "Σταύρος Κώτσης" ενώ η παράσταση "Στους 2 τρίτος δε χωρεί" με τον Σταύρο Νικολαΐδη θα παιχτεί στα Πευκάκια.
Αξίζει να σημειωθεί, όπως απάντησε σε σχετικό μας ερώτημα ο Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, έχει ληφθεί σχετική μέριμνα ώστε αν κάποια εκδήλωση δεν πραγματοποιηθεί λόγω καιρού να μεταφερθεί σε κάποια από τις ημερομηνίες που έμειναν κενές για τον σκοπό αυτό.
Η ταυτότητα
Στόχος του "Αγία Παρασκευή - Πόλη Πολιτισμού" είναι η πόλη να αποκτήσει ένα φεστιβάλ με ταυτότητα και συνοχή, όπως τόνισε ο Δήμαρχος. Σε ερώτησή μας προς τον κ. Μυλωνάκη πως προσδιορίζει αυτή την ταυτότητα, σημείωσε πως ο σκοπός είναι η θεσμοθέτηση ενός Φεστιβάλ Πολιτισμού που θα γίνει σημείο αναφοράς μιας εξωστρεφούς πόλης, το οποίο θα περιμένουν κάθε χρόνο οι πολίτες και θα περιλαμβάνει δημοφιλή πολιτιστικά προγράμματα και καλλιτέχνες.
Εν τάχει...
👉 Η Δημοτική Αρχή μπορεί να άργησε, αλλά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων σε συνάρτηση με τη χρονική διάρκεια, την ποιότητα του περιεχομένου, την ποικιλία των εκδηλώσεων και τα ονόματα που θα έρθουν στην Αγία Παρασκευή, είναι κάτι πρωτόγνωρο και αξίζει να στηριχθεί από τον κόσμο ώστε να υπάρξει συνέχεια
👉 Σε πολιτικό επίπεδο είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μια πλευρά μπορεί κανείς να γκρινιάξει, να επικαλεστεί άλλες ανάγκες, να καταγγείλλει το Φεστιβάλ αλλά να βρεθεί σε θέση οφσάιντ αν σημειώσει μεγάλη επιτυχία, από την άλλη μπορεί να τηρήσει μια στάση αναμονής (Η Πόλη μας) ή απλά να το επικροτήσει (Νέα Αρχή).
👉 Το συνολικό έξοδο φτάνει τις 160.000 ευρώ για το πρώτο 15ημερο, οπότε μπορεί να εικάσει κανείς δεδομένου και του προγράμματος των υπόλοιπων ημερών ότι θα φτάσει κοντά στις 300.000 ευρώ. Ωστόσο αν συγκεντρώσει κανείς τα έξοδα των εκδηλώσεων των παρελθόντων ετών κατά τη θερινή περίοδο που διοργάνωναν είτε ο Δήμος, είτε η Βιβλιοθήκη, είτε ο ΠΑΟΔΑΠ, θα καταλήξει πιθανότατα σαν άθροισμα σε κάτι αντίστοιχο.
👀Η παράταξη της "Νίκης" φάνηκε στην πράξη να αγνοεί βασικά πράγματα. Πχ η επιθυμία του κ. Σταθόπουλου να εισπράξει ο Δήμος το αντίτιμο στις τρεις παραστάσεις. Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό όταν ο Δήμος α. επί του παρόντος δεν έχει δυνατότητα να κάνει κάτι τέτοιο αφού χρειάζεται μια ολόκληρη διαδικασία [ταμειακή, POS, ταμείο κ.ο.κ.] και β. κινήθηκε στο πνεύμα να μειώσει το κόστος αυτών των τριών μεγάλων θεατρικών παραγωγών προς όφελος των θεατών; Το μόνο που θα μπορούσε κανείς να αντιτάξει, είναι γιατί ο Δήμος δεν κάλυψε όλο το ποσό, ώστε κι αυτές οι παραστάσεις να είναι δωρεάν.
Γενικά η "Νίκη" δια των Σταθόπουλου - Γκιόκα απλά έψαχνε κάτι να πει. Ήταν όπως τα κλιμάκια της εφορίας που πάνε σε ένα κατάστημα για έλεγχο. Τελικά δε βρήκαν τίποτε, εκτέθηκαν όσον αφορά το κόστος της παράστασης "Ικέτιδες" στην Σπάρτη ενώ μη υπερψηφίζοντας ή καταψηφίζοντας, δεν αντιλαμβάνεται κανείς ποια είναι η θέση τους.
Ο πρώην Δήμαρχος γενικώς κουράζει. Πχ τι δουλειά είχε η αναφορά στη Βίλα Ιόλα; Και από πότε όποιος είχε τοποθετηθεί αντίθετα [κι αυτό όχι για την απόκτησή της αλλά για τον τρόπο αγοράς της], χάνει το δικαίωμα να του ασκεί κριτική; Ο κ. Σταθόπουλος που διαμαρτυρήθηκε κατά τη συνεδρίαση για σκληρό ροκ στο Δήμαρχο, πρέπει να αντιληφθεί ότι πρώτος πάτησε το play της heavy metal στο κασετόφωνο από τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου και πως δε γίνεται αυτός να κουνά το δάχτυλο στους άλλους αλλά οι τελευταίοι να μη μιλούν.
👎Η κ. Γκιόκα μίλησε για "φορεμένες" επιλογές, πολιτιστική "ταυτότητα" και "εκπαίδευση του κοινού μέσα από τις επιλογές μας". Ωστόσο για ποιο λόγο χρειαζόμαστε "εκπαίδευση"; Είμαστε... πολιτιστικά απαίδευτοι;". Μήπως μας προσβάλλει βάναυσα η κ. Γκιόκα; Ποιος και σε τι θα μας "εκπαιδεύσει"; Και θα μας "εκπαιδεύσει" ή θα μας προπαγανδίσει τις δικές του θέσεις για σειρά ζητημάτων;
👉 Μαύρες προβλέψεις περί κατάργησης του 10ημερου της Βιβλιοθήκης και μάλιστα από εκείνους που πραγματικά το κατάργησαν αλλάζοντάς του όνομα και περίοδο διεξαγωγής έπεσαν έξω, όπως και οι αστήρικτες αναφορές περί μη λειτουργίας του κινηματογράφου. Η παράταξη της Νίκης θα όφειλε να γνωρίζει ότι οι όποιες πολιτικές καταγγελίες πρέπει να γίνονται με στοιχεία και όχι με... πληροφορίες, που κανείς δεν αποκλείει να διαδόθηκαν εσκεμμένα, ώστε όσοι τσιμπήσουν, να εκτεθούν δημόσια.
❓ Εντύπωση προκάλεσε η στάση του κ. Ζορμπά. Ενώ στην αρχική του τοποθέτηση ήταν επικριτικός, στη δεύτερη είχε εντελώς άλλη στάση. Σαν τις ομάδες που βγαίνουν διαφορετικές στο ημίχρονο. Η παράταξη της "Πόλης μας" υπερψήφισε και κινήθηκε στη λογική γραμμή του να δούμε πως θα πάει. Αλλά τι ήταν αυτό που άλλαξε στο μεσοδιάστημα;
👉 Ο Γιώργος Οικονόμου τόνισε ότι "μεμψιμοιρούμε υπερβολικά" προσθέτοντας πως οι εγνωσμένου κύρους καταξιωμένοι καλλιτέχνες εγγυώνται την επιτυχία του Φεστιβάλ και ότι σε κάθε περίπτωση τα πάντα θα φανούν στην πράξη.
👉 Στάση αναμονής και αξιολόγησης από τις παρατάξεις της αριστεράς ενώ ο κ. Τσιαμπάς προσπαθούσε πάλι να βρει γωνία στο δεκάρικο σε μια συνολική πολιτική στάση με στοιχεία ιαβερισμού.
✅ Στις εκδηλώσεις υπάρχει συμμετοχή τόσο της Φιλαρμονικής όσο και Συλλόγων της πόλης, που σημαίνει ότι ένα πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα μπορεί να μην είναι μονόπατο και να μην αποκλείει κανέναν ως προς τις συμμετοχές περιλαμβάνοντας τα πάντα. Επίσης είναι θετική η διασπορά των εκδηλώσεων σε 7 σημεία της πόλης, κάτι το οποίο ελπίζουμε να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια.
✅ Η χρονική επιλογή του Σεπτεμβρίου είναι θετική. Η μεγάλη πλειοψηφία έχει επιστρέψει στη βάση της, ο καιρός είναι συνήθως καλοκαιρινός και υπάρχει επιθυμία για έξοδο.
👉 Η βραχυπρόθεσμη επιτυχία του φεστιβάλ θα κριθεί από την προσέλευση του κόσμου ενώ η μεσο-μακροπρόθεσμη από το πότε θα ξεκινήσει να σχεδιάζεται το πρόγραμμα για το 2025.