Συμμετοχή της εκπαιδευτικού κας Σ. Βαζούρα κλ. ΠΕ02 Φιλολόγων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+/ Δράση ΚΑ1 του τομέα σχολικής εκπαίδευσης στο σεμινάριο με θέμα: “Exploring Modern and Contemporary Art in Paris” – «Εξερευνώντας τη Μοντέρνα και Σύγχρονη Τέχνη στο Παρίσι», 17.7.23 – 22.7.23
Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στην εξέλιξη που επηρεάζει την καλλιτεχνική σκηνή από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
Αναλυτικά οι εισηγήσεις και δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν οι ακόλουθες:
Αναλυτικά οι εισηγήσεις και δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν οι ακόλουθες:
- Ορισμός Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης.
- Η ρήξη με τους αισθητικούς κανόνες του παρελθόντος κατά τους αιώνες XIX, XX και XXI.
- Ο ρομαντισμός και οι κύριοι εκφραστές του.
- Ρεαλισμός, ζωγραφική πιστή στην πραγματικότητα.
- Εξπρεσιονισμός: το δράμα μέσα στον καμβά.
- Η παλέτα έντεχνης σκέψης για ερμηνεία έργων τέχνης στην τάξη
- Κυβισμός: μοντέρνα τέχνη στους πίνακες του Braque και του Πικάσο.
- Σουρεαλισμός: μεταξύ φανταστικών σκηνικών και μυθικών προσώπων
- Τάσεις στη Μεταπολεμική Σύγχρονη Τέχνη: εννοιολογική τέχνη, περφόρμανς, φεμινιστική τέχνη, ποπ αρτ, γκράφιτι.
- Επίσκεψη στο Palais de Tokyo
- Συμβολισμός: από την πένα του Baudelaire στους καμβάδες του Gauguin.
- Ιμπρεσιονισμός, χαρακτηριστικά της ζωγραφικής που απαθανατίζουν συναισθήματα.
- Φουτουρισμός: κοινωνικοοικονομική αλλαγή στα αριστουργήματα του ΧΧ αιώνα.
- Επίσκεψη στο Κέντρο Pompidou.
- Από την Arte Povera στη σκηνή της σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη.
- Η ψηφιοποίηση πολιτιστικών ιδρυμάτων, γκαλερί τέχνης και τα διαδικτυακά τους αρχεία.
- Επίσκεψη σε περιοχή με γκαλερί τέχνης
- Τελικός καταιγισμός ιδεών σχετικά με τη χρήση της γλώσσας της σύγχρονης τέχνης στην τάξη
- Αξιολόγηση μαθήματος: Ανακεφαλαίωση των αποκτηθεισών δεξιοτήτων, ανατροφοδότηση
- Απονομή Πιστοποιητικού Παρακολούθησης του μαθήματος.
Η κινητικότητα της εκπαιδευτικού συνέβαλε στο να βελτιώσει η συμμετέχουσα τις εξής εμπειρίες / δεξιότητες
• να ενσωματώνει τη σύγχρονη τέχνη σε πρακτικές δραστηριότητες στην τάξη
• να αναπτύσσει οπτικές δεξιότητες, ώστε να κατανοεί πώς αντιδρούν οι καλλιτέχνες και οι σχεδιαστές στις πολιτιστικές και κοινωνικές προκλήσεις της εποχής τους
• ενίσχυσε τις δεξιότητες κριτικής σκέψης για την ανάλυση και τη διαμόρφωση των κύριων καλλιτεχνικών ρευμάτων της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης
• έγινε δεκτική σε εναλλακτικά συστήματα σκέψης, που αμφισβητούν τις επικρατούσες έννοιες και την κοινωνικο-πολιτισμική προκατάληψη
• απέκτησε δεξιότητες παρατήρησης και συζήτησης για τη σύγχρονη και σύγχρονη τέχνη και να βρίσκει πηγές δημιουργικότητας από την τέχνη που μας περιβάλλει
• η εκπαίδευση έγινε στα αγγλικά και βελτίωσε τις γλωσσικές της ικανότητες
• βελτίωσε τις επικοινωνιακές της δεξιότητες ολοκληρώνοντας ομαδικές και συνεργατικές εργασίες
• να ενσωματώνει τη σύγχρονη τέχνη σε πρακτικές δραστηριότητες στην τάξη
• να αναπτύσσει οπτικές δεξιότητες, ώστε να κατανοεί πώς αντιδρούν οι καλλιτέχνες και οι σχεδιαστές στις πολιτιστικές και κοινωνικές προκλήσεις της εποχής τους
• ενίσχυσε τις δεξιότητες κριτικής σκέψης για την ανάλυση και τη διαμόρφωση των κύριων καλλιτεχνικών ρευμάτων της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης
• έγινε δεκτική σε εναλλακτικά συστήματα σκέψης, που αμφισβητούν τις επικρατούσες έννοιες και την κοινωνικο-πολιτισμική προκατάληψη
• απέκτησε δεξιότητες παρατήρησης και συζήτησης για τη σύγχρονη και σύγχρονη τέχνη και να βρίσκει πηγές δημιουργικότητας από την τέχνη που μας περιβάλλει
• η εκπαίδευση έγινε στα αγγλικά και βελτίωσε τις γλωσσικές της ικανότητες
• βελτίωσε τις επικοινωνιακές της δεξιότητες ολοκληρώνοντας ομαδικές και συνεργατικές εργασίες