pixabay / 33776725 |
του Στρατή Μαζίδη
Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές αλλαγές τις οποίες υποστηρίζει και ο σύλλογος της Αναγέννησης Πευκακίων έχουν εξελιχθεί σε μήλον της έριδος των περιοίκων καθώς άλλοι ευνοούνται από αυτές και άλλοι όχι.
Μερίδα της αντιπολίτευσης ζήτησε να αποσυρθεί το θέμα, να υπάρξει μία εκ νέου συνάντηση και συζήτηση με τους κατοίκους παρουσία τόσο του μελετητή όσο και του συγκοινωνιολόγου του δήμου και να έρθει μέσα σε ένα μήνα μία νέα πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων η οποία όπως υποστηρίχθηκε δεν θα μπορεί να τους ικανοποιεί όλους.
Ο δήμαρχος υποστήριξε πως το θέμα ήταν ήδη πάρα πολύ καιρό ανοικτό σε διαβούλευση αλλά δεν υπήρξε συμμετοχή από τους κατοίκους. Επίσης κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι ενώ έχει υπερψηφίσει τα πάντα σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Πευκάκια, κάνει κωλοτούμπα επιθυμώντας ουσιαστικά να μην πάρει θέση μέχρι τις εκλογές για να μην υπάρχουν δυσαρεστημένοι.
Από τους κατοίκους που τοποθετήθηκαν, διατυπώθηκαν διάφοροι προβληματισμοί ανάλογα με την οπτική του καθενός ενώ σημειώθηκε από μία κάτοικο ότι είχαν σταλεί και προτάσεις στο μελετητή οι οποίες όμως δεν ελήφθησαν υπόψη.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημάρχου το θέμα θα ξανάρθει σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο.
Ορισμένες σκέψεις
👉Είναι πράγματι γεγονός ότι οι δημότες συμπεριφέρονται περισσότερο ως κάτοικοι ή φιλοξενούμενοι μη μετέχοντας στα κοινά. Ωστόσο ποια είναι διαχρονικά η επικοινωνιακή εκστρατεία και προωθητική καμπάνια του δήμου όσον αφορά τα πολύ σοβαρά ζητήματα; Πώς να συμμετέχει κάποιος σε κάτι ή να λάβει γνώση, αν αυτοί που έχουν την υποχρέωση να ενημερώσουν, δεν το κάνουν με όλα τα μέσα και σε όλα τα επίπεδα;
👉Σχετικά με τη μονοδρόμηση της Αγίας Τριάδος, διερχόμενος αρκετές φορές το δρόμο η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να έχεις με το σημερινό της πλάτος και παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις δύο πλευρές και διπλή κατεύθυνση. Είναι φορές που επικρατεί πανικός. Για να έχουμε διπλή κατεύθυνση και παρκάρισμα θα πρέπει να γίνουν απαλλοτριώσεις ώστε ο δρόμος να αποκτήσει το αναγκαίο πλάτος. Αν και αυτό δε νομίζω πως είναι εφαρμόσιμο σε όλο το μήκος της οδού.
👍Θετική τόσο η εξαγγελία του δημάρχου Αγίας Παρασκευής Βασίλη Ζορμπά ότι η Αγίας Τριάδος θα είναι ο επόμενος δρόμος που θα αναπλαστεί όσο και η υιοθέτησή της από τον Γιάννη Σταθόπουλο.
👎Ακούστηκε, νομίζω από κάποιον αντιδήμαρχο, δεν μπόρεσα να συγκρατήσω ποιον, ο οποίος απευθυνόταν σε κάτοικο σχετικά με το θέμα της διαβούλευσης και των συζητήσεων λέγοντας "ο σύλλογος που σας εκπροσωπεί". Με κάθε καλή διάθεση θα ήθελα αυτός που το είπε να μας ενημερώσει με βάση ποιο νομό τοπικοί σύλλογοι πού εκλεγούν διοικητικά συμβούλια με ορισμένες δεκάδες ή λίγες εκατοντάδες ψήφους εκπροσωπούν γειτονιές πολλών χιλιάδων. Ο κάθε σύλλογος ανεξαρτήτως αντικειμένου εκπροσωπεί τα μέλη του.
👀Η ψηφοφορία είχε διαρροές και ανάποδες ψήφους. Ο δήμαρχος εγκαίρως συνέστησε στη δημοτική του ομάδα να ψηφίσει ό,τι κρίνει ο καθένας καλύτερο. Ως εκ τούτου η κ. Καψοκεφάλου και ο κ. Αργυρός καταψήφισαν. Επίσης από τη "Νίκη" διαφοροποιήθηκε ο κ. Παπαμιχαήλ ψηφίζοντας όχι αντί για "παρών", αν και ο συγκεκριμένος εδώ και πάρα πολύ καιρό φαίνεται ότι ουσιαστικά λειτουργεί ως ανεξάρτητος που δεν έχει ανεξαρτητοποιηθεί. Δεν ήταν άλλωστε τυχαία η απουσία του από την προεκλογική πρεμιέρα της Νίκης πριν μερικές εβδομάδες στο 1ο Λύκειο. Τέλος ο κ. Μυλωνάκης προσπαθούσε να εκμαιεύσει μία αντιδραστική δήλωση του δημάρχου για τα δύο στελέχη του που ψήφισαν όχι. Ασχέτως αν έγινε ντρίπλα από το Δήμαρχο ή όχι, οι δημοτικοί σύμβουλοι πρέπει να ψηφίζουν με βάση τη συνείδησή τους ή ό,τι τους λέει ο αρχηγός; Το να προκαλούμε κάποιον να τραβήξει το αυτί κάποιων άλλων επειδή ψήφισαν αυτό που έκριναν ορθότερο, δεν είναι μια αλλαγή προς το καλύτερο.
👉Σε τόσο σοβαρά ζητήματα δεν είναι δυνατόν να απουσιάζουν οι άνθρωποι που μπορούν λόγω θέσης και ιδιότητας να δώσουν απαντήσεις. Συνεπώς τόσο ο μελετητής όσο και ο συγκοινωνιολόγος θα έπρεπε να βρίσκονταν στη συνεδρίαση.
⛔Ακούσαμε επίσης το Δήμαρχο να μεταφέρει το σκεπτικό του μελετητή πώς οι κυκλοφοριακές αλλαγές στα Πευκάκια αποσκοπούν στο να δημιουργηθεί ένας, ουσιαστικά, λαβύρινθος των διερχόμενων οδηγών ώστε στο μέλλον να αποφεύγουν την περιοχή ακολουθώντας άλλα δρομολόγια. Ο κ. Σταθόπουλος έθιξε επίσης το θέμα της διαμπερούς κυκλοφορίας στην Πελοποννήσου τονίζοντας ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί μολονότι το θέμα αυτό το είχε θέσει ξανά προ των εκλογών του 2014 αλλά δεν έπραξε τίποτε επί της 5ετους θητείας του. Ωστόσο δεν ακούγεται όμορφο να λέμε πως θα παγιδέψουμε τους οδηγούς ή θα τους διώξουμε από την πόλη, χώρια το γεγονός ότι πολλοί εξ αυτών είναι συμπολίτες μας. Σε ποιον αρέσει όταν πηγαίνει κάπου, πχ στη δουλειά του, να του κάνουν τη ζωή δύσκολη; Αυτό το σύστημα εφαρμόστηκε κάποτε στο Παλαιό Ψυχικό και ειλικρινά είναι ότι πιο άσχημο μπορείς να κάνεις. Είναι διαφορετικό να εφαρμόσεις μία δύο αλλαγές για να περιορίσεις ένα πρόβλημα κι άλλο το να εγκλωβίσεις κάποιους ώστε μην ξαναπατήσουν, οι οποίοι όμως περνώντας μέσα από την πόλη και τις συνοικίες καθίστανται ταυτόχρονα εν δυνάμει μελλοντικοί πελάτες καταστημάτων, επισκέπτες χώρων ή ακόμη και... κάτοικοι.
🚗Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να έχουμε και την κυκλοφορία που θέλουμε και τους κακούς "ξένους" να διώξουμε εκτός αν γίνουμε ανεξάρτητη πόλη-κράτος με καθεστώς Βόρειας Κορέας στα σύνορα.