pixabay / geralt |
Του Στρατή Μαζίδη
Το θέμα πήρε άλλες διαστάσεις προκαλώντας την οργή της Δημοτικής Αρχής όταν η καταγγελία, έχουσα παράλληλα έντονο τοπικό πολιτικό χαρακτήρα ενέπλεξε την τύχη των αυτοδιαγνωστικών sets με εκείνη των κουπονιών για το καρουζέλ και τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια στην κεντρική πλατεία.
Στην όλη συζήτηση ενεπλάκη στέλεχος της εκπαιδευτικής κοινότητας που σε ανάρτησή του έκανε σοβαρός λάθος, μολονότι τόνιζε ότι έψαξε το ζήτημα, αναφέροντας πως τα τεστς μοιράστηκαν τέλη Νοεμβρίου - αρχές Δεκεμβρίου. Ωστόσο σε σχόλιο του Δημάρχου στη συγκεκριμένη ανάρτηση βλέπει κανείς την ενυπόγραφη λίστα παράδοσης των τεστς σε όλα τα σχολεία του Δήμου μας και με τις ημερομηνίες παράδοσης.
Τα self tests μοιράστηκαν στα σχολεία στις αρχές Νοεμβρίου, οπότε είχαν 40 και όχι 15 ημέρες πριν λήξουν.
Πριν μπούμε στην ουσία του τι συνέβη, ας δούμε ορισμένα ερωτήματα - επισημάνσεις.
α. Όταν κάτι λήγει σε 10-20-30-40 ημέρες, λήγει σε 10-20-30-40 ημέρες, συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Το αυτοδιαγνωστικό τεστ ελέγχου για κορωνοϊό δεν απαιτεί να λάβουμε κάποιο φάρμακο. Στη χειρότερη περίπτωση το τεστ δε θα είναι αξιόπιστο, κάτι που για αυτού του τύπου τα τεστ [είτε self είτε rapid, άλλωστε είναι ακριβώς το ίδιο] ίσχυε εξ αρχής με σημαντικό ποσοστό να βγαίνει είτε ψευδώς θετικό είτε ψευδώς αρνητικό αποτέλεσμα. Το μόνο πραγματικά αξιόπιστο τεστ ήταν και παραμένει το PCR.
β. Όταν παραλαμβάνει κανείς κάτι, θεωρητικά το ελέγχει. Συνεπώς έχει την επιλογή να μην το παραλάβει, να το πετάξει στα σκουπίδια, να το κάνει ό,τι επιθυμεί.
γ. Η πόλη μας έχει πολλές σχολικές μονάδες. Τα δικά μου παιδιά δεν έφεραν κανένα τεστ στο σπίτι από δύο διαφορετικά σχολεία.
δ. Γονείς, που όπως ο γράφων, δεν ενημερώθηκαν από τα παιδιά τους ότι παρέλαβαν τέτοια κιτ, γνωρίζοντας πλέον πότε παραδόθηκαν στα σχολεία, μπορούν αν θέλουν, να απευθυνθούν στις Διευθύνσεις των σχολείων. Η πλειοψηφία εκτιμώ πως δεν ενδιαφέρεται.
Η ουσία
Η ουσία είναι ότι το κράτος έχει γεμίσει κιτ με self tests και εμβόλια [που πλέον δεν κάνει πια σχεδόν κανείς]. Όποιος θέλει, μπορεί να κάνει μια έρευνα στις μηχανές αναζητήσεις σχετικά με προμήθεια self tests και απευθείας αναθέσεις της κυβέρνησης στο παρελθόν, όταν ο κορωνοϊός ήταν στα φόρτε του.
Πρέπει λοιπόν να τα... ξεστοκάρει. Αυτό απαντά στο ερώτημα "γιατί τώρα". Δίνει δεξιά κι αριστερά σε διάφορους φορείς και τα μοιράζουν. Αυτό έγινε και στην περίπτωσή μας. Άρχισε να δίνει ο ένας στον άλλο.
Προκαλεί όμως αίσθηση η ευαισθησία ανθρώπων, πολλοί εκ των οποίων ανήκουν κομματικά στο κυβερνών κόμμα, διότι δε φάνηκε να αντιδρούν όταν πχ η κυβέρνηση ξεστοκάριζε εκατοντάδες χιλιάδες εμβόλια σε χώρες της Αφρικής λίγο πριν λήξουν.
Καταλήγοντας
Στο δια ταύτα η πόλη μας έχει πολλές σχολικές μονάδες δεκαετιών να διαχειριστεί. Τα χρήματα που κάθε Δημοτική Αρχή μπορεί να διαθέσει κάθε χρόνο για αναγκαίες παρεμβάσεις είναι σταγόνα στον ωκεανό. Συντήρηση, αναβαθμίσεις, προσβασιμότητα ΑμΕΑ, έλλειψη χώρων, είναι τα σοβαρά θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν και ο τομέας στον οποίο πρέπει να υπάρξουν διεκδικήσεις από το κράτος.
Για να μην περάσουμε στην ουσία της εκπαίδευσης όπου τα παιδιά μας σηκώνουν ασήκωτες τσάντες, βομβαρδίζονται με μια κολοσσιαία ύλη, διαγωνίσματα, εργασίες, το ένα, το άλλο αλλά βγαίνοντας από το σχολείο δεν έχουν ούτε κατά διάνοια τις γνώσεις που αποκτούσαμε εμείς με πιο απλό τρόπο.
---
Νεώτερη σημείωση: Όπως με ενημέρωσε ο υποδιευθυντής του Α' Λυκείου κ. Μπαλάσκας, τα τεστ βάσει οδηγίας μοιράζονται στους μαθητές του τμήματος που υπάρχει κρούσμα ή ύποπτο σύμπτωμα και σε εκπαιδευτικούς. Συνεπώς όσοι απορούσαν γιατί δεν τα έφεραν τα παιδιά τους στο σπίτι, μπορούσαν να ρωτήσουν τη διεύθυνση του σχολείου. Ήταν τόσο απλό!