Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Η περσινή επίδοση, σύμφωνα με στελέχη της εγχώριας αγοράς, χαρακτηρίζεται «σε κάποιο βαθμό ικανοποιητική», εάν αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις 9 χώρες της ΕΕ, στις οποίες η αγορά αυτοκινήτου σημείωνε το 2022 άνοδο, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να ανέρχεται στο -4,6%.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, πρώτη σε προτιμήσεις ήταν – για μία ακόμη χρονιά – η Toyota με μερίδιο αγοράς 14,1% (13% το 2021), δεύτερη ήταν η Hyundai με 8,7% (το ίδιο μερίδιο το 2021) και τρίτη η Peugeot με 8,6% (10,5% το 2021).
Η Tesla, με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διέθεσε πέρσι 589 οχήματα έναντι 598 το 2021, διατηρώντας το ίδιο μερίδιο αγοράς (0,6%).
Το 2022, το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων (BEV και PHEV) στην Ελλάδα ανήλθε στο 7,9% έναντι 6,9% το 2021.
Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 6.961 το 2021.
Κατάταξη | Μάρκα | Ταξινομήσεις | Μερίδιο αγοράς (%) |
1 | ΤΟΥΟΤΑ | 14.828 | 14,1 |
2 | HYUNDAI | 9.116 | 8,7 |
3 | PEUGEOT | 9.093 | 8,6 |
4 | VW | 7.664 | 7,3 |
5 | OPEL | 5.808 | 5,5 |
6 | CITROEN | 5.349 | 5,1 |
7 | MERCEDES | 4.791 | 4,6 |
8 | FIAT | 4.738 | 4,5 |
9 | KIA | 4.551 | 4,3 |
10 | BMW | 4.447 | 4,2 |
Πηγή: ΣΕΑΑ
Όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, το 2022 ταξινομήθηκαν 105.283 έναντι 100.911 το 2021, σημειώνοντας άνοδο 4,3%.
Σε γενικές γραμμές, η πορεία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου χαρακτηρίστηκε το 2022 από διακυμάνσεις, καθώς άλλοι μήνες κινούνταν ανοδικά και άλλοι καθοδικά. Ωστόσο, από τον Αύγουστο και μετά, η αγορά κινήθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Ειδικότερα, με μείωση ταξινομήσεων έκλεισαν οι ακόλουθοι μήνες: Ο Ιανουάριος με 28,9%, ο Μάρτιος με 6,4%, ο Απρίλιος με 8,9% και ο Ιούνιος με 20,1%.
Αντίθετα, με άνοδο έκλεισαν ο Φεβρουάριος με 27%, ο Μάιος με 10,5%, ο Ιούλιος με 2,8%, ο Αύγουστος με 39,7%, ο Σεπτέμβριος με 30,2%, ο Οκτώβριος με 23,1%, ο Νοέμβριος με 12,7% και ο Δεκέμβριος με 14,7%.