Με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προσλαμβάνεται Τεχνικός Σύμβουλος (η Planet) προκειμένου να βοηθήσει την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Συγκοινωνιακών Έργων.
Το αντικείμενο θα καθοριστεί και εξειδικευτεί με τη σύναψη της Σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου. Οι υπηρεσίες αφορούν στην επιχειρησιακή υποστήριξη της Αναθέτουσας Αρχής στην αναλυτικότερη περιγραφή του έργου, στη σύνταξη και υποβολή της Αίτησης Υπαγωγής του Έργου ως ΣΔΙΤ στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Σ.Δ.Ι.Τ., καθώς και κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας Σ.Δ.Ι.Τ., σε θέματα αρμοδιότητάς του.
Διαγωνισμός με στενά χρονικά περιθώρια
Στόχος είναι ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα το 2022 και το έργο να ξεκινήσει το 2023. Σε κάθε περίπτωση λόγω και των περιορισμών της χρονικής διάρκειας των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, θα πρέπει να είναι έτοιμο στα τέλη του 2025 και λειτουργικό το 2026.
Με το νέο σύστημα διοδίων ο οδηγός θα χρεώνεται μόνο για τα χιλιόμετρα που διανύει (αναλογικό σύστημα δηλαδή) και θα πληρώνει μέσω ενός νέου συστήματος που θα καταγράφει το όχημα όταν εισέρχεται και όταν εξέρχεται από κάποιο αυτοκινητόδρομο με διόδια.
Το κόστος του διαγωνισμού εκτιμάται από 90-100 εκατ. ευρώ. Οι δρόμοι που θα ενταχθούν είναι: Αυτοκινητόδρομος Μορέας, Ιόνια Οδός, Εγνατία Οδος, Κεντρική Οδός Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός και μελλοντικά ο ΒΟΑΚ.
Ήδη από την αρχή του έτους η Ολυμπία Οδός, εφαρμόζει ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει αναλογική χιλιομετρική χρέωση για τους συνδρομητές που διαθέτουν τον πομποδέκτη της παραχωρησιούχου.
Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου εκτιμάται ότι θα μπορέσει να προκηρυχθεί το 2022, αφού πρώτα θα έχει εγκριθεί από τη διυπουργική το προτεινόμενο προς υλοποίηση έργο-ΣΔΙΤ.
Να θυμίσουμε πως παλαιότερος διαγωνισμός για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων δεν ευδοκίμησε. Αυτή η νέα προσπάθεια εκτιμάται από παράγοντες του χώρου πως υποστηρίζεται από το γεγονός χρηματοδότησης του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης με 65 εκατ. ευρώ.
ypodomes.com / Νίκος Καραγιάννης