Αυθημερόν πλέον η διεκπεραίωση αιτημάτων αντικατάστασης για άδειες οδήγησης και προσωρινής άδειας

Τα αποτελέσματα από τη λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής κατάθεσης αιτήσεων και δικαιολογητικών για την αντικατάσταση διπλώματος οδήγησης η οποία ξεκίνησε πριν από ένα μήνα, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, από τις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Μεταφορών στο Σταυρό της Αγίας Παρασκευής.

Τον Περιφερειάρχη συνόδευαν ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής, Θανάσης Αυγερινός και οι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες: Οικονομικών, Νίκος Πέππας, Μεταφορών και Επικοινωνιών Βασίλης Γιαννακόπουλος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Μαρία Κουρή.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν από τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, Ηλία Δόλγυρα, από τις 18/03/2021 έως και τις 22/04/2021 συνολικά 3.902 πολίτες εισήλθαν στην ηλεκτρονική υπηρεσία, εκ των οποίων 3.179 κατέθεσαν αίτηση αντικατάστασης της άδειας οδήγησης. Αυθημερόν διεκπεραιώθηκαν 2.614 αιτήματα, ενώ σε εκκρεμότητα είναι μόλις 87 λόγω ανεπαρκών στοιχείων του αιτούντος. Οι υπόλοιπες αιτήσεις απορρίφθηκαν καθώς δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές που ορίζει η νομοθεσία και πρωτίστως σχετίζονται με την ποιότητα και τις διαστάσεις της ψηφιακής φωτογραφίας.

«Μέσα σε ένα χρόνο πετύχαμε στην πράξη όσα επί δεκαετίες προσδοκούσαν οι συμπολίτες μας. Αποτελεσματική και γρήγορη εξυπηρέτηση χωρίς την ταλαιπωρία του γκισέ και κάθε μορφής διαμεσολαβήσεις», επισήμανε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε. «Αφήνουμε το παρελθόν και με ταχύτατους ρυθμούς ανταποκρινόμαστε στις ψηφιακές προκλήσεις με στόχο να καταστήσουμε την Αττική πρωταγωνιστή σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας των συμπολιτών μας, από την υγεία, το περιβάλλον, τις μεταφορές, την οδική ασφάλεια κ.ά.

Σήμερα ο πολίτης από το σπίτι ή το γραφείο με ένα κλικ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή αιτείται αντικατάσταση διπλώματος και αυθημερόν το αίτημά του αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας.

Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την πορεία υλοποίησης του στρατηγικού μας σχεδίου στον τομέα των μεταφορών και θέλω δημόσια να συγχαρώ τους συνεργάτες μου Αντιπεριφερειάρχες και πρωτίστως το ανθρώπινο δυναμικό των Διευθύνσεων Μεταφορών που συμβάλει ενεργά και αποτελεσματικά. Το εγχείρημα είναι πρωτοποριακό και καθημερινά το αγκαλιάζουν οι πολίτες. Τα αποτελέσματα από την θεσμοθέτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης και την ψηφιακή τους αντικατάσταση είναι πλέον χειροπιαστά και μετρήσιμα. Χρειάζεται να γίνουν και άλλα βήματα και να αρθούν νομοθετικά και άλλες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Έχουμε προτείνει στην κεντρική κυβέρνηση να καθιερωθεί η ταχυδρομική αποστολή των αδειών οδήγησης ώστε να αρθεί η υποχρέωση παράδοσης της παλαιάς, και χωρίς ισχύ, πλέον άδειας κατά την παραλαβή της νέας εάν υιοθετηθεί και η πρότασή μας για τη θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής μεταβίβασης οχήματος ή μοτοσικλέτας, τουλάχιστον 500.000 πολίτες της Αττικής πρόκειται να εξυπηρετούνται κάθε χρόνο ηλεκτρονικά και από απόσταση».

«Εντός του έτους φιλοδοξούμε η ηλεκτρονική εφαρμογή να επεκταθεί ώστε να δέχεται αιτήσεις και δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας οδήγησης υποψηφίων οδηγών και την επέκταση υφισταμένων διπλωμάτων οδήγησης οδηγών», υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος «Η αρχή, πρόσθεσε, έγινε με τη νομοθέτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης που πρότεινε ο Περιφερειάρχης, Γ. Πατούλης. Περισσότερα από 130.000 προσωρινά διπλώματα έχουν εκδοθεί πανελλαδικά, εκ των οποίων σχεδόν τα μισά (πλέον των 60.000) χορηγήθηκαν από τις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής».

Τα βασικά βήματα για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών Ανατολικής Αττικής, Χρήστος Νταής, ανέλυσε διεξοδικά τα εξής βασικά βήματα της διαδικασίας.

  1. Είσοδος του πολίτη  στην ηλεκτρονική εφαρμογή https://drivers-vehicles.services.gov.gr με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων του Taxisnet.
  2. Υποβολή αίτησης με ταυτόχρονη καταχώρηση των δικαιολογητικών σε ψηφιακή μορφή, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας και της υπογραφής τους.
  3. Αυτόματη παραλαβή της αίτησης από την ηλεκτρονική θυρίδα της αντίστοιχης Διεύθυνσης Μεταφορών που  επιλέχτηκε από τον πολίτη.
  4. Διασταύρωση ατομικών στοιχείων, υποβληθέντων δικαιολογητικών και δέσμευση παραβόλου από τα στελέχη των Διευθύνσεων Μεταφορών.
  5. Έγκριση αιτήματος και αυθημερόν αποστολή του ηλεκτρονικού φακέλου στην αρμόδια Διεύθυνση διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας της Ελληνικής Αστυνομίας.
  6. Αυτόματη χορήγηση γραμμικού κώδικα (barcode) και αναμονή παραλαβής της άδειας για παράδοση στον πολίτη.

 



Νεότερη Παλαιότερη