Ευρωπαϊκοί πόροι συνολικά πάνω από 20 δισ. ευρώ, χωρίς την εθνική συμμετοχή, πρόκειται να διατεθούν σε τομείς της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας της χώρας μας, σύμφωνα με το σχέδιο κατανομής των κονδυλίων που κλείδωσε η ελληνική κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυξημένο κατά 8% σε σύγκριση με το προηγούμενο πρόγραμμα.
Ειδικότερα, η κατανομή του νέου ΕΣΠΑ για την Ελλάδα, όπως αναφέρει το ypodomes.com, προβλέπει ότι το 20,3% θα κατευθυνθεί για την ανταγωνιστική οικονομία και την ψηφιακή μετάβαση που αφορά τη διασύνδεση της έρευνας με τον παραγωγικό ιστό της χώρας, την ενδυνάμωση της καινοτομικής ικανότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Στις μεταφορές και τα ευρυζωνικά δίκτυα θα κατευθυνθούν κονδύλια που θα αντιπροσωπεύουν το 15,3% του νέου ΕΣΠΑ με στόχο κυρίως την ανάπτυξη ενός ασφαλούς και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών, την εξασφάλιση προσβασιμότητας και τη βέλτιστη χρήση των αυτοκινητοδρόμων, των θαλάσσιων λιμένων και των αεροδρομίων της Ελλάδας, αλλά και την προώθηση δράσεων για καλύτερο ψηφιακό περιβάλλον, με την υλοποίηση επενδύσεων σε ταχέα και υπερταχέα ευρυζωνικά δίκτυα, ανοιχτά ασύρματα δίκτυα για την πρόσβαση όλων στο Διαδίκτυο, καθώς και δικτυακών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των δικτύων οπτικών ινών και των δικτύων 5G.
Επίσης, 31,9% θα απορροφήσει για την απασχόληση, εκπαίδευση, κοινωνική προστασία, υποδομές παιδείας και υγείας.
Τέλος, σε χωρικές παρεμβάσεις και αστική ανάπτυξη θα κατευθυνθεί το 5,4% με προτεραιότητα στην ενίσχυση της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής τοπικής ανάπτυξης.
Ειδικότερα, η κατανομή του νέου ΕΣΠΑ για την Ελλάδα, όπως αναφέρει το ypodomes.com, προβλέπει ότι το 20,3% θα κατευθυνθεί για την ανταγωνιστική οικονομία και την ψηφιακή μετάβαση που αφορά τη διασύνδεση της έρευνας με τον παραγωγικό ιστό της χώρας, την ενδυνάμωση της καινοτομικής ικανότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Στις μεταφορές και τα ευρυζωνικά δίκτυα θα κατευθυνθούν κονδύλια που θα αντιπροσωπεύουν το 15,3% του νέου ΕΣΠΑ με στόχο κυρίως την ανάπτυξη ενός ασφαλούς και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών, την εξασφάλιση προσβασιμότητας και τη βέλτιστη χρήση των αυτοκινητοδρόμων, των θαλάσσιων λιμένων και των αεροδρομίων της Ελλάδας, αλλά και την προώθηση δράσεων για καλύτερο ψηφιακό περιβάλλον, με την υλοποίηση επενδύσεων σε ταχέα και υπερταχέα ευρυζωνικά δίκτυα, ανοιχτά ασύρματα δίκτυα για την πρόσβαση όλων στο Διαδίκτυο, καθώς και δικτυακών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των δικτύων οπτικών ινών και των δικτύων 5G.
Επίσης, 31,9% θα απορροφήσει για την απασχόληση, εκπαίδευση, κοινωνική προστασία, υποδομές παιδείας και υγείας.
Τέλος, σε χωρικές παρεμβάσεις και αστική ανάπτυξη θα κατευθυνθεί το 5,4% με προτεραιότητα στην ενίσχυση της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής τοπικής ανάπτυξης.