Ένα σημαντικό ζήτημα, το οποίο αναδείχθηκε σε προηγούμενες αναρτήσεις μόνο μέσα από το agiaparaskevi-guide.gr, είναι το κόστος των ιστοσελίδων του Δήμου Αγίας Παρασκευής και των νομικών προσώπων του ΠΑΟΔΑΠ και της Δημοτικής Βιβλιοθήκης σε συνάρτηση με το τελικό αποτέλεσμα που συμπτωματικά φέρουν την ίδια υπογραφή.
Του Στρατή Μαζίδη
Ειδικά με την ιστοσελίδα του ΠΑΟΔΑΠ έχουμε ασχοληθεί αρκετά στο παρελθόν. Στις 30/11/2014 γράφαμε το άρθρο "Ιστοσελίδα ΠΑΟΔΑΠ. Να πάω σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες;" (διαβάστε εδώ) όπου θέταμε κάποιες σοβαρές ερωτήσεις για αναθέσεις της προηγούμενης διοίκησης του Οργανισμού και το ερώτημα μεταξύ άλλων πως άλλος λάμβανε την απευθείας ανάθεση έναντι € 500,00 + ΦΠΑ για την ιστοσελίδα και άλλος υπέγραφε τη σχεδίαση.
Τρία χρόνια αργότερα, στις αρχές του 2018 γράφαμε "29/12/2017: € 3.440,00 για συντήρηση και επικοινωνία της ιστοσελίδας του ΠΑΟΔΑΠ για το 2017 ενώ έχει πέσει εδώ και μήνες" (διαβάστε εδώ) όπου ο ΠΑΟΔΑΠ θα έδινε € 4.265,60 (με το ΦΠΑ) για να συντηρήσει και να επικοινωνήσει μια ανύπαρκτη ιστοσελίδα, η οποία ενώ ήταν αρκετά καλή, είχε αφεθεί να πέσει ώστε να δοθεί το πρόσχημα μιας και ελάχιστοι κατανοούν τα τεχνικά, για να δημιουργηθεί η ανάγκη μιας καινούριας μιας και αυτό εννοούσαν στον Οργανισμό λέγοντας συντήρηση μολονότι δε συντηρείς κάτι που δεν υπάρχει.
Κι ενώ στις 29/12/2017 με την ΑΔΑ: Ψ3ΘΧΟΛΘΒ-ΜΑ8 - ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΑΡ. 96 ΑΝΑΘΕΣΗ ΓΙΑ EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ, θα διαθέταμε το παραπάνω ποσό για να ξανα-αποκτήσουμε ιστοσελίδα, διαπιστώνουμε ότι λίγους μήνες νωρίτερα, στις 25/4/2017 πληρώναμε € 4.464,00 για ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙ∆ΑΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ (ΑΔΑ: Ψ6ΑΔΟΛΘΒ-ΠΦΒ - Α.Α.Υ Νο 93). Συντηρούσαμε δηλαδή κάτι που δεν υπήρχε και μέσα στην ίδια χρονιά κρίθηκε...ανεπαρκές για τις ανάγκες ενός Οργανισμού!
Τελικά προς το καλοκαίρι του 2018 επανεμφανίστηκε η ιστοσελίδα του paodap.gr χωρίς νά έχει κάποια ιδιαίτερη μεταμόρφωση ή να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Απλά ήταν επταπλάσια σε κόστος προ ΦΠΑ. Χθες όμως παρατήρησα ότι η ιστοσελίδα πάλι άλλαξε στήσιμο. Διαβάζοντας λίγο τον κώδικα της σελίδας, αυτή είναι ένα έτοιμο πρότυπο από την yootheme.com όπου μπορείτε με € 60,00 να αγοράσετε μια ετήσια άδεια χρήσης του και τεχνική υποστήριξη.
Στις 25/01/2019 με ΑΔΑ: ΨΛΣΩΟΛΘΒ-9ΨΔ - Α.Α.Υ Νο 34 ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ πληρώνουμε άλλα € 4.500,00 για την ιστοσελίδα του Νομικού Προσώπου.
Αυτό που θα μπορούσε να κάνει ένας υπάλληλος του Οργανισμού ή του Δήμου με λίγα σεμινάρια πάνω στην πλατφόρμα του Joomla, ώστε να μπορεί να αγοράζει ένα έτοιμο πρότυπο με λίγα ευρώ ή δολάρια και μετά να αφιερώνει 1-2 ώρες να το κουμπώνει (όπως λέμε) ο ΠΑΟΔΑΠ (και όχι μόνο όπως θα δείτε παρακάτω) το χρυσοπληρώνει.
Πάμε τώρα στην ιστοσελίδα.
Πρώτον, το site δεν είναι στημένο στο paodap.gr αλλά όπως βλέπετε και στη φωτογραφία της πρώτης σελίδας στο paodap.gr/portal/. Αυτό λέγεται ανακατεύθυνση (re-direction) και χρησιμοποιείται συνήθως προσωρινά όταν κάποιοι αλλάζουν το site τους για να μην πέσει καθόλου ενώ στη συνέχεια βάζουν το νέο στήσιμο και στην κανονική επίσημη διεύθυνση ακυρώνοντας την ανακατεύθυνση. Αυτό δυστυχώς δεν ισχύει ούτε για το site του ΠΑΟΔΑΠ, ούτε της Βιβλιοθήκης, ούτε του Δήμου. Και δε θεωρείται ό,τι επαγγελματικότερο η αρχική σου διεύθυνση να καταλήγει σε ανακατεύθυνση.
Δεύτερον, πλοηγούμενος κανείς στην αρχική σελίδα βλέπει ένα μενού τεσσάρων επιλογών (το έβαλα σε πράσινο πλαίσιο) κι ακολουθούν τα νέα του ΠΑΟΔΑΠ όπου αντί για νέα του Οργανισμού βλέπουμε αναρτήσεις για βασιλόπιτες, συγκεντρώσεις στο Μετρό, έλεγχο οστεοπόρωσης, νέα συλλόγων και ψυχοθεραπευτές...οι οποίοι μάλλον μας χρειάζονται βλέποντας όλα αυτά.
Τρίτον, το λογικό είναι ότι μετά από όλα αυτά, τις άχρηστες δηλαδή πληροφορίες της αρχικής σελίδας, ο επισκέπτης θα φύγει και δε θα ξανάρθει. Αν βέβαια τύχει και κλικάρει σε κάποια ανάρτηση τότε μέσα θα δει και το πλήρες μενού.
Αυτό λοιπόν μας στοίχισε € 4.265,60 για να στηθεί και πριν λίγες ημέρες αποφασίσαμε να πληρώσουμε άλλα € 4.500,00 για να το συντηρήσουμε.
Πάμε τώρα στην ιστοσελίδα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, το vivagiaparaskevi.gr.
Η σημερινή διοίκηση του Νομικού Προσώπου στην προσπάθεια που έκανε το 2015 να ξηλώσει ό,τι είχε αφήσει η Κατερίνα Φλατσούση (όπως το 10ήμερο Αλέκος Κοντόπουλος που ουσιαστικά το κατήργησε αλλάζοντας αρχικά όνομα και μετά χρόνο διεξαγωγής) αποφάσισε να δαπανήσει € 2.863,44 για μια ιστοσελίδα που είχαμε φτιάξει με μόλις € 130,00 (διαβάστε σχετικό άρθρο μας τότε εδώ). Σημειώναμε τότε ότι και αυτή η σελίδα αφέθηκε να πέσει, να μην πληρωθεί δηλαδή το ετήσιο webhosting για να...αναβαθμιστεί όπως ακούγαμε τότε στο δημοτικό συμβούλιο.
Καμαρώστε την αναβάθμιση μερικά χρόνια μετά.
Πληκτρολογώντας vivagiaparaskevi.gr αρχικά βλέπεις τα αρχαιολογικά ερείπια της παλιάς ιστοσελίδας που η Φλατσούση είχε φτιάξει με υπάλληλο της Βιβλιοθήκης.
Και με το γνωστό re-direction πας στην καινούρια η οποία λέγεται > http://65.60.25.18/~vivagiap/portal/. Αυτή είναι η διεύθυνση της ιστοσελίδας. Παράλληλα έχουν χαθεί σοβαρές ενότητες όπως το ενημερωτικό σημείωμα για την αυτοτέλεια. Επίσης όλα δείχνουν λες και το Νομικό Πρόσωπο δημιουργήθηκε το 2015, ενώ δεν υπάρχει πουθενά αρχείο των εκδηλώσεων του 10ημερου που καταργήθηκε, ή όταν τιμήθηκαν μεγάλες προσωπικότητες όπως ο Θανάσης Βέγγος ή ο Ευγένιος Σπαθάρης.
Στις 28-04-2017 με ΑΔΑ: 6ΚΧ746911Ξ-ΚΞΒ - Απόφαση Προέδρου: Απευθείας ανάθεση της παροχής υπηρεσίας «Υποστήριξη ιστοσελίδας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης» πληρώσαμε € 2.256,80 και στις 31-07-2018 με ΑΔΑ: ΨΓ2Γ46911Ξ-Φ1Τ - Απόφαση Προέδρου: Απευθείας ανάθεση της παροχής υπηρεσίας «Υποστήριξη της ιστοσελίδας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης» € 2.356,00 για τη συντήρηση της παραπάνω ιστοσελίδας και της εικόνας που βλέπετε.
Και ερχόμαστε στο site του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Και αυτό βέβαια με re-direction (agiaparaskevi.gr/portal/) με ένα αγορασμένο πρότυπο από το https://www.templateplazza.com/ στο οποίο μπορείτε να βρείτε πρότυπα για joomla με κόστος μέχρι € 30,00.
Η ιστοσελίδα του δήμου δεν έχει λάθη, αν παραβλέψει κανείς πως είναι όλη ένα μεγάλο λάθος δίχως καμία χρηστική πληροφορία στην πρώτη οθόνη και με τη δημοτική αρχή να μην αναρτά αυτά που πρέπει (πχ εκτέλεση προϋπολογισμού σε ζωντανό χρόνο, πρακτικά και προσκλήσεις Δημοτικού Συμβουλίου) αλλά να τη φορτώνει ενίοτε με άσχετες αναρτήσεις.
Για το κόστος συντήρησης δεν κατέστη δυνατό να το εντοπίσω επί ημερών Σταθόπουλου. Επί προηγούμενης δημοτικής αρχής με διαφορετικό ανάδοχο στοίχιζε € 2.656,80 με το ΦΠΑ.