Στις 4/1/2018 έγραφα ένα άρθρο στο Agiaparaskevi-Guide.gr τίτλο: 29/12/2017: € 3.440,00 για συντήρηση και επικοινωνία της ιστοσελίδας του ΠΑΟΔΑΠ για το 2017 ενώ έχει πέσει εδώ και μήνες και το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Του Στρατή Μαζίδη
Ο Οργανισμός απέστειλε σήμερα μήνυμα το οποίο τιτλοφορεί ως "ενημερωτική απάντηση" αλλά επί της ουσίας επιβεβαιώνει τα όσα έγραψα και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό διότι ο ΠΑΟΔΑΠ παραδέχεται ότι στις 29/12/2017 (ήτοι την τελευταία εργάσιμη ημέρα) του περασμένου έτους ανέθεσε την υπηρεσία η οποία στη σχετική απόφαση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ πεεριγράφεται ως εξής:
Θέμα “Έγκριση δαπάνης και διάθεση πίστωσης για την επικοινωνία- συντήρηση ιστοσελίδας του Π.Α.Ο.Δ.Α.Π. έτους 2017.
και συνεχίζει:
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
Αναθέτει την «επικοινωνία-συντήρηση ιστοσελίδας του Π.Α.Ο.Δ.Α.Π. έτους 2017» στην εταιρεία […] με προσφερόμενη τιμή 3.440,00 ευρώ . ΦΠΑ 825,60€ σύνολο 4.265,60€, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν 62/2017 απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Π. και την τεχνική και οικονομική προσφορά του Οργανισμού.
Εντούτοις ο ΠΑΟΔΑΠ απέστειλε μια απάντηση, την οποία συνυπογράφουν οι κ.κ. Παπαμιχαήλ, Σερκεδάκης και Κανιώρης που μάλλον θα έπρεπε να έχουν αποφύγει αφού, όπως μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:
- Θεωρούν ότι η προηγούμενη και λειτουργικότατη ιστοσελίδα στη σύγχρονη πλατφόρμα Joomla ήταν πεπερασμένη και δεν κάλυπτε πλέον τις ανάγκες του Οργανισμού. Εμείς είχαμε επισημάνει ότι σε άλλον ανετέθη και άλλος υπέγραφε τη δημιουργία της. Αυτό και μόνο. Ερώτημα στο οποίο δεν έχει απαντήσει κανείς.
- Ο ΠΑΟΔΑΠ σκόπευε αρχικά να δαπανήσει € 10.000,00!
- Η ιστοσελίδα ετέθη, λέει, αιφνιδιαστικά το Δεκέμβριο 2016 εκτός λειτουργίας λόγω του επιπέδου της. Αυτά δεν ευσταθούν και δεν μπορούν να γράφονται. Οι ιστοσελίδες δεν πέφτουν λόγω "επιπέδου" αλλά βασικά για τρεις λόγους: α. είτε δεν πληρώθηκε ο χώρος, β. είτε την έριξε αυτός που τη διαχειρίζεται και γ. είτε έπεσε θύμα κυβερνοεπίθεσης. Τα περί "προσπάθειας κορυφαίων επαγγελματιών" ας μην τα σχολιάσουμε.
- Αποκαλύπτεται ότι η ιστοσελίδα έπεσε λοιπόν για κάποιο άγνωστο λόγο το Δεκέμβριο του 2016 αλλά ο ΠΑΟΔΑΠ θα πληρώσει € 3.440,00 ευρώ συν ΦΠΑ μολονότι, όπως οι ίδιοι οι αρμόδιοι αναφέρουν, δε λειτούργησε ούτε 1 ημέρα το 2017.
- Το γιατί δεν εμφανίζονται επαγγελματίες στους διαγωνισμούς, ας το αναρωτηθούν οι ιθύνοντες
Αν θέλω να φτιάξω καινούρια ιστοσελίδα, τότε αποφασίζω ότι θα φτιάξω καινούρια ιστοσελίδα, όχι ότι θα πληρώσω ένα σεβαστότατο ποσό για συντήρηση για κάτι που όμως δεν υπήρχε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που ορίζει η απόφαση, δηλαδή το 2017. Αυτό επιτάσσει η "κοινή λογική" την οποία επικαλείται ο ΠΑΟΔΑΠ στην απάντησή του.
Ο γράφων όταν κρίνει ότι χρειάζεται διευκρινίσεις, τις αναζητά. Εν προκειμένω η απόφαση είναι ξεκάθαρη «Έγκριση δαπάνης και διάθεση πίστωσης για την επικοινωνία- συντήρηση ιστοσελίδας του Π.Α.Ο.Δ.Α.Π. έτους 2017» για μια ιστοσελίδα που δε λειτούργησε ούτε 1 ημέρα το 2017. Αν κάποιοι άλλα γράφουν και άλλα εννοούν, αυτό δεν είναι ζήτημα προς περαιτέρω έρευνα. Τουλάχιστον όχι όσον αφορά το γράφοντα.
Από την πλευρά μου θα ήμουν ευτυχής (για να χρησιμοποιήσω την ίδια λέξη με τους συντάκτες της ανακοίνωσης) αν κάποιοι κοιτούν τη δουλειά τους αποφεύγοντας τις αφ' υψηλού υποδείξεις με υποτιμητικές αναφορές και δε μου απαγορεύουν / υπαγορεύουν το αν, πότε και πως θα εκφράζομαι με ευπρέπεια, αρχή-μέση και τέλος όπως κάνω κάθε φορά από το χώρο που με φιλοξενεί.
Αν εννοούν ότι θέλουν να φτιάξουν ιστοσελίδα, ας ανέβασαν τη σωστή απόφαση, για να τη σχολιάσουμε καθώς το κόστος πάλι κρίνεται υψηλότατο.
Ο Δήμαρχος άραγε διαβάζοντας αυτά τα πράγματα, κι αντιλαμβανόμενος στοιχειωδώς τα τεχνικά, αισθάνεται ευτυχής ή δυστυχής;
Οι αναγνώστες ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους! Δε θα επανέλθω.
+ + + + + +
Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΠΑΟΔΑΠ όπου δε γίνεται καμία αναφορά στο αποφασιστικό της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ:
Διαβάσαμε την δημοσίευση σας της 4.1.2018 με τίτλο «29/12/2017: € 3.440,00 για συντήρηση και επικοινωνία της ιστοσελίδας του ΠΑΟΔΑΠ για το 2017 ενώ έχει πέσει εδώ και μήνες» και επιθυμούμε να σας γνωρίσουμε τα κάτωθι.
1. Η ενημερωτική ιστοσελίδα του Οργανισμού ηταν επαρκής για την εποχή που κατασκευάστηκε (2011-2012), για το επαγγελματικό επίπεδο του φορέα που την κατασκεύασε και τις ανάγκες που τότε υπήρχαν. Η απόσταση της βεβαίως από τις σύγχρονες ιστοσελίδες και τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του Οργανισμού ηταν κάτι παραπάνω από εμφανής, ιδίως από επαγγελματίες του χώρου, όπως εσείς. Γεγονός το οποίο επανειλημμένα και εσείς είχατε επισημάνει.
2. Ελλείψει προσωπικού ενημερωτικών αναρτήσεων - επικοινωνίας, η ενημέρωση της ιστοσελίδας γινόταν περιστασιακά και εκ των ενόντων.
3. Ο Οργανισμός προσπάθησε το 2016 (ΑΔΣ 50/2016 ) να αναθέσει την ιστοσελίδα με προϋπολογισμό 10.000 ευρώ (συμπ/νου ΦΠΑ). Εμφανίσθηκαν δύο υποψήφιοι, αλλά το εργο δεν ανετέθη.
4. Η ιστοσελίδα ετέθη αιφνιδιαστικά εκτός λειτουργίας τον Δεκέμβριο 2016, λόγω του επιπέδου της. Παρά τις προσπάθειες κορυφαίων επαγγελματιών, δεν επανήλθε.
5. Ο Οργανισμός προσπάθησε εκ νέου το 2017 με την υπ΄αρ. 62/2017 Α.Δ.Σ. να αναθέσει το εργο με προϋπολογισμό 4.464,00 ευρώ (συμπ/νου ΦΠΑ). Εμφανίσθηκε μόνον ενας υποψήφιος, αν και το διάστημα από τον Απρίλιο 2017 έως την ανάθεση (Δεκέμβριος 2017), υπερέβη τους -8 - μήνες. Σε αυτόν τελικά ανετέθη το εργο. Μήπως επρεπε να περιμένουμε κι άλλο ? Και τι αραγε ?
Από τα ανωτέρω συνάγεται, ότι :
1. Ουδείς αλλος υποψήφιος προσήλθε επί -8- μήνες.
2. Το εργο ανετέθη με το ημισυ του ποσού του αρχικού προϋπολογισμού, βάσει σχετικής μελέτης του Δήμου.
3. Ουδεμία εργασία μπορεί να λάβει χώρα και βεβαίως να ολοκληρωθεί το σχετικό εργο, την τελευταία εργάσιμη ημέρα του ετους.
4. Ως εκ τούτου, το εργο θα εξοφληθεί μετά την παραλαβή του.
Παρακαλούμε λοιπόν να δημοσιεύσετε την παρούσα, προς αποκατάσταση της αλήθειας και αποφυγή δημιουργίας εντυπώσεων.
Σε κάθε περίπτωση, θα ημασταν ευτυχείς εάν πριν τις δημοσιεύσεις σας, ζητούσατε τη γνώμη του Οργανισμού, όπως επιβάλλει η κοινή λογική και το ενημερωτικό καθήκον σας.