Σε σίριαλ διαρκείας έχει μετατραπεί η ηλεκτροδότηση της Πεζογέφυρας Γελαδάκη ανάμεσα στη ΔΕΗ και το Υπουργείο Υποδομών. Οι φόρεις βρίσκονταν σε διάσταση από τις αρχές του καλοκαιριού για το αν € 1.500,00 πρέπει να καταβληθούν προ ή μετά της ηλεκτροδότησης της πεζογέφυρας. Το σενάριο πάντως ακόμη γράφεται και το σίριαλ φαίνεται πως θα έχει ακόμη συνέχεια.
Του Στρατή Μαζίδη
Ωστόσο η πεζογέφυρα χρησιμοποιείται ήδη από το καλοκαίρι. Ο εργολάβος τελείωσε, σκούπισε και όποιος διέρχεται το σημείο, βλέπει τη γέφυρα ανοικτή. Όσοι περνάμε τακτικά, βλέπουμε συχνά κάποιο κόσμο να τη χρησιμοποιεί για να διασχίσει κάθετα τη λεωφόρο Μεσογείων. Σαφέστατα όμως η ηλεκτροδότηση είναι κάτι που πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί και ο δήμος Αγίας Παρασκευής να κινηθεί αποτελεσματικά καθώς είναι απαραίτητη για τα ΑμΕΑ που δεν έχουν τη δυνατότητα να ανέβουν τη σκάλα.
Ωστόσο έχω την εντύπωση πως η δημιουργία της πεζογέφυρας Γελαδάκη δε θα μειώσει (τουλάχιστον όχι τόσο όσο νομίζουμε ή θα επιθυμούσαμε) τα δυστυχήματα.
Την ίδια στιγμή που διερχόμενος αρκετές φορές παρατηρούσα ανθρώπους να περπατούν στη γέφυρα, ταυτόχρονα λίγα μέτρα παραπέρα κάποιοι άλλοι δοκίμαζαν να περάσουν το διάζωμα με τα όποια ρίσκα αυτό συνεπάγεται.
Μια μητέρα περνούσε με το παιδί και το καρότσι το οποίο ανέβασε στη γέφυρα και παράλληλα δύο νεαρά παιδιά καβαλούσαν το τσιμεντένιο διάζωμα μόλις 10-20 μέτρα πριν την πεζογέφυρα που θα μπορούσαν να διαβούν με άνεση και ασφάλεια.
Επίσης περίπου 150 μέτρα πιο μπροστά υπάρχει και το πεζοφάναρο.
Αλλά και στη διασταύρωση της Παναγίτσας πολλοί προτιμούν το ρίσκο από την ασφαλή διάβαση μέσω του σηματοδότη.
Με βάση λοιπόν όσα είδα τους τελευταίους μήνες εκτιμώ ότι ατυχήματα θα συνεχίσουν να σημειώνονται διότι στην Ελλάδα επικρατεί ο νόμος του καθενός και δεν υπάρχει Παιδεία. Αν με βολεύει να πηδώ τσιμέντα και να τρέχω από το να ανεβοκατεβαίνω σκάλες ή να πατώ κουμπιά περιμένοντας πότε θα ανάψει το πεζοφάναρο, θα πηδώ τα τσιμέντα. Άλλωστε δεν υπάρχει περίπτωση να σκοντάψω και είμαι πιο γρήγορος από τα ΙΧ.
Ας μη μας διαφεύγει πως ένα σχετικά πρόσφατο θανατηφόρο με μια ηλικιωμένη γυναίκα κοντά στο ΙΚΑ, έγινε διότι προτίμησε να περάσει απέναντι από άλλο σημείο και όχι τη διάβαση με το φανάρι.
Κι επί τη ευκαιρία να σημειώσουμε ότι και στο σημείο όπου βρίσκεται η Γελαδάκη δεν παρουσιάζει μεγάλη κίνηση πεζών. Τουλάχιστον αυτή είναι η προσωπική μου εμπειρία. Περισσότερη κίνηση θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε σε μια πεζογέφυρα στα ιατρεία του ΠΕΔΥ ή την κεντρική μας πλατεία. Σε κάθε όμως περίπτωση είναι θετικό να ενώνονται οι δύο πλευρές της πόλης σε όσα περισσότερα σημεία γίνεται.
Συνεπώς, η πεζογέφυρα με τη δημιουργία της οποίας σαφώς και συμφωνώ, περισσότερο θα λύσει τα δικά μας προβλήματα, ότι δηλαδή εμείς κάναμε το καθήκον μας ως κοινωνία και πολιτεία. Βάλαμε φανάρι, φτιάξαμε πεζογέφυρα, ε δεν μπορούμε να σας περάσουμε κι απέναντι.
Εκτιμώ πως όταν τελικά θα ηλεκτροδοτηθεί κάποια στιγμή κι επίσημα πλέον ολοκληρωθεί, δε θα δούμε τίποτε πανηγύρια με κορδέλες και φανφάρες μετά από όλα αυτά... Μη φουντάρουμε κι από τη γέφυρα!