Αν θα μείνει για κάτι στην ιστορία αυτής της πόλης ο σημερινός δήμαρχος είναι και η ικανότητά του να αυτο-εγκλωβίζεται σε καταστάσεις αδιέξοδες που ο ίδιος δημιούργησε.
του Στρατή Μαζίδη
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο της Αγίου Ιωάννου και η αντικατάσταση των πεζοδρομιακών πλακών με αυτές που κάποτε χαρακτήριζε ως καρκινογόνες.
Ο δήμαρχος όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του κληρονόμησε ένα απεμπλοκαρισμένο και ήδη προχωρημένο έργο με τη φιλοσοφία του οποίου διαφωνούσε, όπως και πολλοί εξ ημών. Ωστόσο σε ένα έργο στο οποίο υπήρχαν τα χρήματα, πριν το εγκαταλείψει, όφειλε να πράξει το αυτονόητο. Να εφαρμόσει για 20 ημέρες την κυκλοφοριακή μελέτη για να δούμε αν στην τελική του μορφή μπορούσε να λειτουργήσει εκείνο το πλάνο, τι πλεονεκτήματα και τι μειονεκτήματα είχε.
Δεν το έκανε.
Προτίμησε όπως έκανε και με όλα τα έργα που κληρονόμησε από τον προκάτοχό του κο Γιαννακόπουλο, να τα αποσυνδέσει για να τα οικειοποιηθεί ενάντια σε μια λογική νοοτροπία της συνέχειας των διοικήσεων.
Κάποιος, δε γνωρίζουμε ποιος, σκέφτηκε πως αυτό που χρειαζόταν η Αγίου Ιωάννου ήταν μια παγκόσμια πρωτοτυπία με διαπλάτυνση των ήδη μεγάλων πεζοδρομίων και διπλή κατεύθυνση!
Το έχουμε ξανασημειώσει. Και διπλός, και άνεση, και παρκάρισμα, πολύ απλά δε γίνεται αν δεν πάρεις 1 1/2 μέτρο από τις πρασιές. Τέλος.
Η καθημερινότητα έδειξε ότι η μέχρι πρότινος μονοδρομημένη Αγίου Ιωάννου, παρά τα προβλήματα που δημιουργούσε σε αρκετούς, είχε δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο ότι παρείχε αρκετές θέσεις στάθμευσης και το δεύτερο πως απουσίαζε όλη αυτή η ανυπόφορη κατάσταση που θα ξαναδούμε με τα νεύρα, τις κόρνες και όλες τις ομορφιές των κακών ελληνικών δρόμων και οδηγών. Επίσης την Κυριακή μετρήσαμε τέσσερα τροχαία ατυχήματα. Πού ήταν η τροχαία; Δε θα έπρεπε να συντονίζει και να ελέγχει τις πρώτες ημέρες;
Ποιος θα ελέγξει λοιπόν τον απείθαρχο έλληνα οδηγό με το ΙΧ του; Εδώ όταν υπήρχε δημοτική αστυνομία δε γινόταν τίποτε. Ήδη είδαμε χθες τις πρώτες φωτογραφίες και να φανταστεί κανείς ότι ακόμη δε γνωρίζουν όλοι πως ο δρόμος είναι ξανά διπλής κατεύθυνσης. Ωστόσο ο δήμαρχος που θα τελείωνε την αγίου Ιωάννου από τον Αύγουστο του 2011 όπως δήλωνε τότε στην εκδήλωση του Αη Γιάννη, χρειάστηκε τρία χρόνια και κάτι μήνες για να αντιληφθεί ότι το όραμά του για την οδό θα αποτελέσει εφιάλτη για την πόλη.
Τι απέγιναν άραγε εκείνα τα πλάνα περί πομπωδών εγκαινίων στα τέλη του Μαρτίου; Όλοι θυμόμαστε τη δήλωση Σταθόπουλου στο ΔΣ που ουδέποτε διέψευσθη πως η ΕΝΕΒΑΠ έριξε πόρτα στην πρόταση περί κοινής συνδιοργάνωσης σχετικής φιέστας.
Το γεγονός ότι δεν υπήρξε εκτενής ενημέρωση με σχετική ανακοίνωση πχ 15-20 ημέρες νωρίτερα αλλά μόλις 2-3, φανερώνει τη βιασύνη πάνω στην οποία στηρίχθηκε η απόφαση. Με ένα ΔΤ δύο ημέρων και λίγα Α4 πάνω στα Π, δε νομίζω ότι μπορούμε να ισχυριζόμαστε πως ο δήμος έπραξε το καλύτερο δυνατό.
Ο δήμαρχος λοιπόν εγκλωβισμένος στο αδιέξοδο που ο ίδιος δημιούργησε, ακολούθησε την οδό των Φαρισαίων όταν ο Ιησούς τους ρώτησε "Το βάπτισμα Ιωάννου πόθεν ην, εξ ουρανού ή εξ ανθρώπων;". Αποφάσισε ενώ ο δρόμος είναι εδώ και εβδομάδες έτοιμος, να εφαρμόσει αυτό που η δική του διοίκηση αποφάσισε, μόλις μια εβδομάδα πριν τις εκλογές. Με την τετράγωνη αυτή λογική θεώρησε ότι και το όποιο κόστος εκμηδένισε και πως κανείς δεν μπορεί να του προσάψει ότι απέφυγε πριν τις εκλογές να εφαρμόσει τη διπλή κατεύθυνση... Είναι όμως έτσι;