«Δίκτυο δράσης και αλληλεγγύης» από τον Δήμο Αγίας Παρασκευής
Όταν οι καιροί δυσκολεύουν και όλοι εκτιμούμε ότι «αγριεύουν», ένας από τους βασικούς στόχους της συλλογικής δράσης δεν μπορεί παρά να είναι η ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεγγύης. Όχι με το πνεύμα της «φιλανθρωπίας» του δυνατού προς τον αδύναμο αλλά με το πνεύμα της ισότιμης και αλληλέγγυας ανθρωπιάς, μιας ανθρωπιάς που σέβεται την αξιοπρέπεια όλων. Μέσα στο πλαίσιο αυτό είναι ενταγμένη η πρόταση της Ένωσης Γονέων προς τον Δήμο μας όπως εκφράστηκε με την από 19/10/2011 επιστολή μας όπου, με αφορμή το φαινόμενο υποσιτισμού μαθητών σε διάφορα σχολεία της πόλης και εκτιμώντας ότι πολύ σύντομα το φαινόμενο θα ενταθεί, ζητήσαμε ως Ένωση Γονέων από τον Δήμο να οργανώσει έτσι τις υπηρεσίες του ώστε να αντιμετωπίσει την κατάσταση και προτείναμε να αναπτυχθεί ένα «δίχτυ προστασίας» των μαθητών με την συνεργασία Κοινωνικής Υπηρεσίας-Διευθυντών Σχολείων και Συλλόγων Γονέων. Το ίδιο θέμα θέσαμε και κατά τη σύσκεψή μας στις 24 Οκτωβρίου 2011 με τον Δήμαρχο και όλες τις Δημοτικές Παρατάξεις.
Εκτιμούμε ως απόλυτα θετική την ενέργεια του Δήμου να συστήσει το «Δίκτυο δράσης και αλληλεγγύης» στα σχολεία και καλούμε όλους τους συλλόγους γονέων-μέλη της Ένωσης να συνεργαστούν με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου με ευαισθησία και διακριτικότητα.
Ευελπιστούμε δε ότι ο Δήμος θα στηρίξει και θα αναπτύσσει σταθερά αυτό το «Δίκτυο δράσης και αλληλεγγύης» ανάλογα και αντίστοιχα με τις συνθήκες που θα ισχύουν, προσπαθώντας να προλαβαίνει τους καιρούς.
«Καθαρίστριες των σχολείων»
Η καθαριότητα των σχολείων είναι ένας από τους πλέον ευαίσθητους τομείς λειτουργίας των σχολείων. Η σωστή και οργανωμένη καθαριότητα των σχολείων δεν είναι απλά προϋπόθεση για την υγιεινή διαβίωση των παιδιών μας αλλά αποδεικνύει και το επίπεδο του πολιτισμού μας.
Καθαρό σχολείο χωρίς καθαρίστρια δεν νοείται. Καθαρίστρια απλήρωτη και ανασφάλιστη είναι ντροπή για όλους μας. Εκτός από τις μόνιμες (σε προσωποπαγείς θέσεις) καθαρίστριες οι οποίες καλύπτουν περίπου τα μισά σχολεία της πόλης μας υπάρχουν και οι «επί συμβάσει έργου» που καλούνται με ελάχιστα χρήματα να καλύπτουν την καθαριότητα των σχολείων μετά το πέρας της λειτουργίας τους.
Από 1/1/2011 η αρμοδιότητα της καθαριότητας των σχολείων «πέρασε» στους Δήμους. Και για μεν τις μόνιμες καθαρίστριες η πληρωμή τους δεν επιβαρύνει τον Δήμο μας, για τις «επί συμβάσει έργου» όμως η πληρωμή τους καλύπτεται (με τα μέχρι στιγμής δεδομένα) από το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας (ΕΙΝ). Για την περασμένη σχολική χρονιά (2010-2011) η πληρωμή των καθαριστριών γινόταν από τις Σχολικές Επιτροπές και μέχρι στιγμής από το ΕΙΝ έχει καλυφθεί το 30% του κόστους ενώ το υπόλοιπο 70% αναμένεται να εισπραχθεί από τις Σχολικές Επιτροπές. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά οι συμβάσεις υπογράφηκαν από τις Σχολικές Επιτροπές και οι καθαρίστριες εργάζονταν ανελλιπώς από 01/09/2011 στα σχολεία.
Ως Ένωση Γονέων από την έναρξη ακόμα της σχολικής χρονιάς ζητήσαμε από την Δημοτική Αρχή να πληρώνει τις καθαρίστριες από τα ταμεία των σχολικών επιτροπών και ας μην έχουν έρθει τα αντίστοιχα κονδύλια. Κι αυτό γιατί θεωρούμε αδιανόητο να υπάρχουν εργαζόμενοι που προσφέρουν καθημερινά στα παιδιά μας και δουλεύουν απλήρωτοι. Είναι θέμα ηθικής τάξης και ουσιώδους σεβασμού προς τον εργαζόμενο.
Το θέμα αυτό θέσαμε τόσο στις συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών όσο και στη σύσκεψη στις 24/10/2011 με τον Δήμαρχο και τις Δημοτικές Παρατάξεις.
Η Δημοτική Αρχή την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε να καλύψει άμεσα την πληρωμή των καθαριστριών των σχολείων. Εκτιμώντας θετικά την απόφαση αυτή, θέλουμε να επισημάνουμε ότι η καθαριότητα των σχολείων για να είναι επαρκής απαιτεί την παρουσία καθαριστριών κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται και 2η καθαρίστρια. Για το θέμα αυτό έχουμε ήδη καταθέσει από τον Μάιο του 2011 μελέτη με τις ανάγκες για επιπλέον καθαρίστριες για το σύνολο των σχολείων της πόλης. Είμαστε δε στη διάθεση της δημοτικής αρχής να «επικαιροποιήσουμε» τη μελέτη αυτή με βάση τις τρέχουσες ανάγκες, ανάγκες που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι επιτακτικές.
Αγία Παρασκευή 16/11/2011 Το Διοικητικό Συμβούλιο