Ο κος Τάκης Κοζόκος απέστειλε ένα e-mail με αρκετά επισυναπτόμενα έχοντας ως βασικό παραλήπτη εμάς και κοινοποίηση στο e-mail address της ΔΗΠΕΑΠ στο οποίο όμως δε γνωρίζουμε πόσοι μπορεί να έχουν πρόσβαση και ως εκ τούτου είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε δημόσια.
Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως τα γραφόμενα του/της Ε.Σ. δε δεσμεύουν την ιστοσελίδα όπως αντίστοιχα δε δεσμεύουν την ιστοσελίδα οι κατα καιρούς φιλοξενούμενες επιστολές του κου Κοζόκου. Η δε ανάρτησή τους γίνεται επειδή κινούνται εντός ορισμένων ορίων και βοηθούν στην ανάπτυξη προβληματισμών.
Ο κος Κοζόκος κάνει λόγο για "αδιανόητη και απροκάλυπτα σχεδιασμένη επίθεση". Καλό θα είναι να αποσαφηνίσει τι και ποιους εννοεί διότι έτσι δημιουργούνται υπόνοιες και για την ιστοσελίδα η οποία επι μακρόν του έχει φερθεί φιλικά όσο κανείς δημοσιεύοντας σειρά επιστολών του. Ας μην ξεχνά κανείς, ότι αν το θέμα των Εργαστηρίων Τέχνης απέκτησε δημοσιότητα και απασχολεί την πόλη αυτό οφείλεται στο Agiaparaskevi-guide.gr.
Πέραν τούτου, δεν είναι ορθό σε ένα από τα επισυναπτόμενα κείμενα να αφήνονται αιχμές για βρώμικες πένες που στάζουν λάσπη και να εντοπίζονται λανθάνουσες απειλές μηνύσεων. Διάβασα πάλι προσεκτικά το επίμαχο κείμενο και δε βρήκα λόγω ή αιτία νομικών κινήσεων. Αν από την άλλη ο/η Ε.Σ. γράφει ανοησίες ή είναι βαλτός, τότε τα πράγματα είναι πολύ απλά. Τον ξεμπροστιάζεις απαντώντας μία προς μία τις περίπου δεκαπέντε ερωτήσεις του όπως ακριβώς έχουμε πράξει εμείς όσες φορές κρίναμε ότι αδικηθήκαμε. Αντ'αυτού έχουμε λάβει μια σελίδα έτσι ακριβώς όπως σας την παραθέτουμε. Πάρα ταύτα οι αναγνώστες μπορούν να αντιπαραβάλλουν τα δύο κείμενα ώστε να σχηματίσουν ανεπηρέαστοι ιδία άποψη:
Παρά το γεγονός ότι όλα όσα ρωτά ο «Ελεύθερος Στοχαστής» έχουν ήδη πολλάκις απαντηθεί, να μπούμε σ’ αυτή την διαδικασία για μην θεωρηθεί ότι υπεκφεύγουμε . ένα κατ αρχάς ερώτημα. Άραγε πόσο «ελεύθερος» είναι και πόσο «στοχαστής» όταν υπογράφει ανώνυμα ένα άρθρο; Είναι δημότης; Δεν είναι προϋπόθεση οι απαντήσεις του στις δικές μας απαντήσεις. Αλλά ας το θέσουμε με μορφή ερωτήσεων. Ο Δήμαρχος συχνά πυκνά αναφέρει μηνιαίες αμοιβές (θα λέγαμε ως και παχυλές) είναι γνωστό στο ότι αναφέρεται σε οχτώ ή εννέα μηνιάτικα το χρόνο, όταν οι συνηθισμένοι εργαζόμενοι αμείβονται με 14 κατ ελάχιστον μηνιαίους μισθούς; Ποιος συσκοτίζει την αλήθεια και γιατί; Οι αμοιβές στην ελεύθερη οικονομία καθορίζονται μετά από αμοιβαία συμφωνία μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου; Δεν είναι γνωστό ότι όλες οι αμοιβές έχουν την ομόφωνη συμφωνία από το ΔΣ της επιχείρησης που ήταν ο εργοδότης; Δεν είναι γνωστό ότι το 99% των αμοιβών καθορίστηκαν από δεκαετίας; Οι αρμοδιότητες του Καλλιτεχνικού διευθυντού καθορίζονται επακριβώς από το καταστατικό τη ΔΗΠΕΑΠ. Επιχείρηση που σαν μοναδικό σκοπό είχε την ανάπτυξη του πολιτισμού στην πόλη μας. Αργότερα μετατράπηκε σε αναπτυξιακή καλό είναι να διερευνήσετε πότε και ποιοι είχαν αντίρρηση. Το σίγουρο είναι πως τα δίδακτρα καλύπτουν τι αμοιβές των καθηγητών το ερώτημα είναι ο Δήμος διατηρούσε χαμηλά για κοινωνικούς λόγους τα δίδακτρα; Γιατί η μομφή πρέπει να πέφτει στους καθηγητές; Μήπως οι εισφορές των μαθητών πήγαν για άλλες υποχρεώσεις τη επιχείρησης με συνέπεια να μείνουν απλήρωτοι οι καθηγητές; Το ίδιο δεν έπραξε και ο σημερινός Δήμαρχος το Πάσχα; Άλλοι Δήμοι επιδιώκουν να προσελκύουν κόσμο από άλλες περιοχές γιατί αυτό τονώνει την εμπορική δραστηριότητα, εμείς δεν το θέλουμε; Δεν είναι σημάδι επιτυχίας ότι έρχονται από άλλους δήμους σε εμάς; Πάντως η σχέση είναι 25% ετεροδημότες με 75% δημότες. Στην ελεύθερη αγορά κανείς δεν αλλάζει ένα επιτυχημένο επιτελείο που κρίνεται από τα αποτελέσματα προς τι λοιπόν ο ψόγος ότι έχουμε για χρόνια τους ίδιους καθηγητές; Δεν σας είναι γνωστό ότι οι μαθητές έρχονται πρωτίστως γιατί είναι ευχαριστημένοι από τους καθηγητές τους; Αν δεν ήταν επιτυχημένο το πείραμα θα είχε αυτή την επιτυχία; Δεν γνωρίζεται ότι τα Εργαστήρια Τέχνης είναι τα πολυπληθέστερα από πλευράς μαθητών πανελλαδικά; Όταν υπάρχει ένα επιτυχημένο μοντέλο ποια τάξη πρέπει να βάλεις άραγε; Μήπως λοιπόν το πρόβλημα είναι ότι θέλουμε να διαλύσουμε τα εργαστήρια γιατί δεν τα ελέγχουμε; Μήπως λέμε μήπως ο σκοπός είναι πως θα εξυπηρετήσουμε του ημέτερούς μας; Ο «Ελεύθερος Στοχαστής» ευθαρσώς δηλώνει ότι έχει κάποιους. Αναρωτιόμαστε με θλίψη είναι αλήθεια, είναι χόμπι η παραγωγή πολιτισμού; Αυτό για το οποίο επαιρόμαστε ως λαός δηλαδή ο πολιτισμός μας γίνεται ξάφνου ιδιοτροπία κάποιων περίεργων; Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε επί μακρόν το βασικό ερώτημα είναι το εξής θέλουμε την πρόοδο της πόλης ή όχι; Με ποιο τρόπο την επιδιώκουμε; Με το να προσπαθούμε να εξαφανίσουμε ότι δεν είναι «δικό» μας; Ότι δεν ελέγχουμε; Αυτό είναι λοιπόν το πρόβλημα; Εμβόλιμο ερώτημα ο κ. Δήμαρχος δεν ήταν τα τελευταία 2 έτη μέλος αυτού του ΔΣ; Δεν έπρεπε να τα γνωρίζει όλα;
Στο ενδιάμεσο, επειδή όσο γράφουμε, οι εξελίξεις τρέχουν, είχαμε παρακαλέσει τον κο Κοζόκο αν μπορεί να μας στείλει το παραπάνω σε λίγο καλύτερη μορφή για λόγους ανάγνωσης. Μας απήντησε:
Σας ευχαριστούμε αλλά δεν θέλουμε να απαντήσουμε πλέον σε ανυπόγραφο κείμενο. Παρακαλούμε αν θέλετε σοβαρή ενημέρωση να δημοσιευτεί όνομα.
Ο κος Κοζόκος φαίνεται πως πέρα από μέρος ένος "απροκάλυπτου και αδιανόητου σχεδίου" μας κατατάσσει πλέον και στους ασόβαρους. Ο καθένας όμως δικαιούται να έχει την αποψή του, την οποία εμείς δεν ποινικοποιούμε όπως έχουμε αναφέρει παλαιότερα. Οι δημότες από την άλλη έχουν κριτήριο να αξιολογήσουν μόνοι τους τόσο τη δική μας σοβαρότητα για όσα αναρτώνται όσο και των ερωτήσεων που θέτει ανωνύμως ο/η Ε.Σ. καθώς και των απαντήσεων στο επισυναπτόμενο του Κοζόκου. Ειρήσθω εν παρόδω, τα ερωτήματα του Ε.Σ. άπτονται της Δημοτικής Αρχής να απαντήσει, η οποία όμως σιωπά. Σχετικά πάλι με τις ανώνυμες δημοσιεύσεις, παραπέμπω και εδώ.
Πέραν τούτου γίνεται μια διασύνδεση του/ης Ε.Σ. με κάποια "Καλλιόπη" που είχε λάβει μέρος σε ένα πόλεμο σχολιασμών παλαιότερης ανάρτησης. Δε γνωρίζουμε αν η "Καλλιόπη" σχετίζεται με τον/ην Ε.Σ. αν και το θεωρούμε απίθανο. Αυτό όμως που γνωρίζουμε, και αξίζει να το διαβάσουν όσοι παραλήπτες ανοίξουν το link στο e-mail του κου Κοζόκου ή διαβάσουν αυτό το κείμενο είναι πως σε αυτή την επίμαχη ανάρτηση, πολλοί εκ των υποστηρικτών του κου Κοζόκου που σχολίασαν τότε ήταν εν πολλοίς τα ίδια πρόσωπα εκτός αν όλως τυχαίως έγραφαν όλοι από τα ίδια 2-3 σημεία. Κι επειδή πολλοί μας ρωτούν, ήταν αυτό το περιστατικό, μαζί με ένα άλλο το καλοκαίρι (για έτερο ζήτημα) που μας οδήγησαν στο κλείσιμο του σχολιασμού σε όλες τις νέες αναρτήσεις.
Πάρα ταύτα σεβόμαστε και εκτιμούμε το γλύπτη / επ. καθηγητή Τάκη Κοζόκο κι ας μας αντιμετωπίζει κατα αυτό τον υποτιμητικό τρόπο εκτός εάν οι αναφορές του δεν στόχευαν σε εμάς.
Κλείνουμε με την ευχή -μολονότι άσχετη με το θέμα- να μη δεχθούμε κι εμείς ξανά πάλι καμιά απρόκλητη επίθεση όπως πριν λίγες ημέρες μιας και έρχονται αρκετά το επόμενο διάστημα.
Μαζίδης Στρατής