Επιστολή του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού

Την κάτωθι επιστολή απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού όσον αφορά τις επικείμενες αλλαγές στο χώρο της Παιδείας την οποία συνυπογράφουν τόσο οι υπόλοιποι 11 Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων όσο και η Ένωση Συλλόγων Γονεών:


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

 

 

Αγία Παρασκευή, 10.06.2011

Αρ. Πρωτ.: ΣΓ/50-11

 

ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κα Εύη Χριστοφιλοπούλου

 

Κοιν.:   1. Ένωση Συλλόγων Γονέων &  Κηδεμόνων Αγίας Παρασκευής

2. Διευθύντρια 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής κα Ε. Κουρμπάνη

3. Σύλλογο Διδασκόντων 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


Οι πρόσφατες υπουργικές αποφάσεις Φ 12 /518/61284/Γ1/27-05-2011 , Φ.12/530/62626/Γ1/2-6-11 και Φ.50/288/63058/Γ1/2-6-11 αφορούν την κατάργηση της επιλογής για τη 2η ξένη γλώσσα καθώς και την προϋπόθεση εργασίας και των δύο γονιών για την εγγραφή στο ολοήμερο (η προϋπόθεση αυτή δεν ισχύει στα 961 πλέον σχολεία με ΕΑΕΠ).


Σαν Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, σεβόμενοι τον εαυτό μας και τα παιδιά μας, αλλά και όλα τα παιδιά που σε αυτές τις δύσκολες εποχές γίνονται πειραματόζωα στα «μεγαλόπνοα» σχέδια του Υπουργείου Παιδείας, σας καταθέτουμε Επιστολή Διαμαρτυρίας με τα αιτήματά μας :



2Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ


To Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μετά τις συγχωνεύσεις και συνεχίζοντας την «φιλεκπαιδευτική» πολιτική του προχώρησε σε μια νέα «καινοτομία». Με την Υπουργική Απόφαση Φ.12/518/61284/Γ1/27-05-2011 καταργεί το δικαίωμα, στους μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, να επιλέξουν τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν.


Το κάθε δημοτικό σχολείο θα χαρακτηριστεί άπαξ και δια παντός γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο.


Πρώτα θύματα είναι οι μαθητές της φετινής Δ΄ τάξης, που από την επόμενη σχολική χρονιά θα αναγκαστούν να διδαχθούν τη γλώσσα που επιλέχτηκε από την πλειοψηφία των συμμαθητών τους. Οι μαθητές της φετινής Ε’ τάξης μετά το ενημερωτικό σημείωμα του Υπουργείου (10/06/2011) θα συνεχίσουν να διδάσκονται τη Β’ Ξένη Γλώσσα που είχαν επιλέξει, με την προϋπόθεση να υπάρχει ο ελάχιστος αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα ή 12 μαθητών σε περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικές, ορεινές & περιοχές με δυσχέρειες πρόσβασης κλπ).


Θύματα εκτός από τους μαθητές όμως, είναι και οι δάσκαλοι των ξένων γλωσσών που αντιμετωπίζονται ως «εποχιακοί» απασχολούμενοι και όχι ως παιδαγωγοί, ενταγμένοι σε μια παιδεία που θα καλλιεργεί την προσωπικότητα και την κοινωνική διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων.


Το ερώτημα είναι: θέλει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει στα παιδιά μας γράμματα και μέσα σ’ αυτά και ξένες γλώσσες;

Συνέπειες αυτής της Υπουργικής Απόφασης είναι:

 

  1. Η επιβολή της 2ης ξένης γλώσσας και όχι η επιλογή που αποτελεί βασικό κίνητρο μάθησης.

  2. Πολλά παιδιά θα αναγκάζονται πλέον να μάθουν μια γλώσσα που δεν τους αρέσει. Θα χάσουν κάθε ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες με αποτέλεσμα με αυτήν την «καινοτομία» να: Απαξιώνεται ο δάσκαλος, το μάθημα και το Δημόσιο Σχολείο.

  3. Η επιβολή μίας ξένης γλώσσας για τα 2 χρόνια του δημοτικού δεν έχει κανένα νόημα, αφού στο γυμνάσιο η ξένη γλώσσα μπορεί να είναι διαφορετική καθώς ορίζεται ανάλογα με τις οργανικές θέσεις κάθε σχολείου και την αναλογική κατανομή που θα κρατηθεί από τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση. Δεν είναι λοιπόν σίγουρο ότι στο γυμνάσιο οι μαθητές θα συνεχίσουν με την ίδια γλώσσα. Έτσι η εκπαίδευση παύει να έχει ενιαίο χαρακτήρα και η διετής εκπαίδευση σε μια ξένη γλώσσα μπορεί να αποδειχθεί άχρηστη.

  4. Η συγκεκριμένη απόφαση δε συνάδει με τη διακηρυγμένη θέση «Πρώτα ο Μαθητής».


Για εμάς που τα παιδιά μας φοιτούν στα δημόσια σχολεία, «ο μαθητής» είναι το παιδί μας.

Ζούμε σε μια εποχή που οι λέξεις κρύβουν πολλές παγίδες.

Η γλώσσα δεν είναι μόνο όργανο επικοινωνίας αλλά και εργαλείο διαμόρφωσης της συνείδησης.


Η υποβάθμιση της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας για στενά επικοινωνιακή χρήση επεκτείνεται και στην ξένη γλώσσα. Φροντιστήρια και σχολείο μαζί αδυνατούν να μάθουν ουσιαστικά στους μαθητές ξένη γλώσσα για τον ίδιο λόγο που αδυνατούν να τους μάθουν και τη μητρική τους γλώσσα.



ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Μια ακόμα Υπουργική Απόφαση συρρικνώνει και υποβαθμίζει το Ολοήμερο σχολείο περιορίζοντας το δικαίωμα φοίτησης στο ολοήμερο τμήμα μόνο στους μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται και διαθέτουν σχετική βεβαίωση από τον εργοδότη, ή είναι άνεργοι, μετατρέποντας έτσι το ρόλο του ολοήμερου σχολείου σε «παιδοφυλακτήριο».


Το ολοήμερο σχολείο δεν είναι «παιδοφυλακτήριο». Δεν είναι χώρος παρκινγκ παιδιών. Δεν είναι χώρος τεμπελιάς και ξεγνοιασιάς. Είναι χώρος μάθησης. Χώρος εκπαίδευσης. Χώρος προετοιμασίας των μαθητών για την επόμενη ημέρα. Χώρος ανάπτυξης δεξιοτήτων. Το σχολείο αυτό εξυπηρετούσε πολλούς: Εργαζόμενους γονείς, άνεργους γονείς, αναλφάβητους γονείς, χωρισμένους γονείς, αγρότες γονείς, οικονομικούς μετανάστες γονείς.


Το πολυσυζητημένο και πολλάκις επανασχεδιασμένο Ολοήμερο Σχολείο πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων. Το ολοήμερο είχε τις προοπτικές, με το σωστό σχεδιασμό, να επιτελέσει σημαντικό ρόλο στα πλαίσια ενός δημόσιου σχολείου με κοινωνικό και εκπαιδευτικό ρόλο σε αλληλεπίδραση με το κοινωνικό περιβάλλον.


Στην εποχή της ολοκληρωτικής εξαθλίωσης ενός κράτους και των συνεχών περικοπών, στην εποχή της ανεργίας και της ανασφάλειας , η παιδεία θυσιάζεται στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων.


Δεν μπορούμε να περιμένουμε άπραγοι. Δεν έχουμε το δικαίωμα να μην αντιδράσουμε.

Τα παιδιά μας μόνο από τους αγώνες μας έχουν να περιμένουν.

ΖΗΤΑΜΕ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ για τα παιδιά μας:


v      Να σταματήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων.

v      Ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση.

v      Άμεση απόσυρση των Υπουργικών αποφάσεων.

 

Η πρόοδος προϋποθέτει αλλαγές, αλλά η αλλαγή από μόνη της δεν σημαίνει και πρόοδο. Χρειαζόμαστε ένα σχολείο που θα πλουτίσει τον κόσμο των παιδιών και θα διαμορφώνει κοινωνικές προσωπικότητες.


Στη χώρα της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας, ζητάμε ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ για τα παιδιά μας και ενίσχυση του ολοήμερου ώστε να λειτουργήσει έτσι όπως πραγματικά πρέπει, ορίζοντας ώρες μελέτης για όλους τους μαθητές και δημιουργικό παιχνίδι… Ας γίνουν επιτέλους ουσιαστικές αλλαγές στον πιο σημαντικό χώρο του πολιτισμού μας, την παιδεία, όχι με γνώμονα το χρήμα, αλλά το μέλλον… και το μέλλον, είναι το παρόν των παιδιών μας!


 

 

 

 

Καλούμε τους Συλλόγους των Δημοτικών της Αγίας Παρασκευής και την Ένωση Γονέων να συνυπογράψουν μαζί με το Δ.Σ. του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής την Επιστολή Διαμαρτυρίας και να απαιτήσουν για τα παιδιά τους ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ χωρίς φραγμούς και προϋποθέσεις με δυνατότητα επιλογής.















Για το Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣΗλέκτρα ΣωτηράκουΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣΚυριακή Ηρωδιάδου

Επίσης η Ένωση Συλλόγων Γονέων απέστειλλε με τη σειρά της την παρακάτω επιστολή:


ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ


Αγία Παρασκευή 22/6/2011

Προς
1/ Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
κ.Εύη Χριστοφιλοπούλου
2/ Δ/ντή Π.Ε. Β΄ Αθήνας κ.Π.Βεντήρη
3/ Δ/ντή Δ.Ε. Β΄ Αθήνας κ.Δ.Σηψή

Κοινοποίηση
1/ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. <<Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ>>
2/ ΕΛΜΕ Α-Γ΄Αθήνας
3/ Δ.Ε.Π. Αγίας Παρασκευής

ΘΕΜΑ    ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ 2Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Συνημμένα σας αποστέλλουμε την επιστολή διαμαρτυρίας που κατέθεσε το
Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων του 3ου Δημοτικού Σχολείου
Αγίας Παρασκευής με αρ.πρωτ.ΣΓ/50-11/10.06.2011.
Την επιστολή αυτή συνυπογράφουν :
1/ Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγίας Παρασκευής
2/Τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Γονέων των δημοτικών σχολείων
Αγίας Παρασκευής 1ο ,4ο ,6ο ,7ο ,8ο ,9ο  και 10ο .
3/ Τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Γονέων των γυμνασίων Αγίας
Παρασκευής 1ο ,2ο , 3ο και 5ο .

Ζητάμε και απαιτούμε για τα παιδιά μας:
*    Να σταματήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων
*    Ίσες ευκαιρίες στην μόρφωση
*    Άμεση απόσυρση των Υπουργικών Αποφάσεων.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος                Η Γεν.Γραμματέας
Αύρα Μπασακίδου-Καράμπελα        Δέσποινα Μαντζανά-Πέπονα

 

 












Νεότερη Παλαιότερη